خبرگزاری کار ایران

محمودی:

با اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس تشکیل کمیسیون قضایی را تسهیل می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۳۴۲

سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی از تسهیل تشکیل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خبر داد.

به گزارش ایلنا، سمیه محمودی درباره جلسه امروز کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس، گفت: از آنجایی که کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تا کنون به حدنصاب نرسیده و نشستی برگزار نکرده است، در نظر داریم با ارائه طرحی تشکیل این کمیسیون را تسهیل کنیم.

سخنگوی کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس ادامه داد: از این رو در نشست امروز، طرح اصلاحی ارائه شد، بر اساس آن تبصره ای به ماده ۳۸ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی الحاق می شود تا حدنصاب کمیسیون قضایی و حقوقی در جلسه روسای شعب و اعضای هیات رئیسه تعیین تکلیف شود. این اصلاح نیاز به رای نمایندگان در صحن علنی دارد، ما تلاش می کنیم با دفاع از طرح مذکور، موفق به کسب رای موافق نمایندگان شویم تا هر چه زودتر کمیسیون قضایی و حقوقی که از اهمیت زیادی برخودار است تشکیل شود.

وی ادامه داد: با برگزاری انتخابات مرحله دوم انتخابات مجلس، بر تعداد نمایندگان برای تشکیل کمیسیون قضایی افزوده می شود اما از آنجایی که تا برگزاری انتخابات و اعلام نتیجه چند ماهی زمان می برد، با اصلاح آیین نامه داخلی در نظر داریم تشکیل کمیسیون قضایی را جلوتر بیاندازیم.

سخنگوی کمیسیون کمیسیون آیین نامه داخلی مجلسبا اشاره به حضور رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در نشست کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس گفت: پژمانفر گزارشی از اهمیت و وظایف کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارائه کرد. در این بین پیشنهاداتی نیز مطرح شد که با موافقت اکثریت اعضا رو به رو شد. برای ارتقاء جایگاه نظارتی کمیسیون اصل ۹۰، پیشنهادات در قالب طرح تدوین می شود و برای بررسی بیشتر در دستور کار کمیسیون و صحن علنی قرار می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز