خبرگزاری کار ایران

دیدار ویدئو کنفرانسی شریعتمدای با همتای آذربایجانی:

نقشه راه توسعه همکاری‌ها دو کشور ترسیم شده است

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۰۲۵

وزیر کار و امور اجتماعی ایران با همتای آذربایجانی خود درباره تعاملات و گسترش روابط دوکشور به صورت ویدئو کنفرانسی، دیدار و گفت‌ؤ گو کرد.

به گزارش ایلنا، «محمد شریعتمداری» در گفت‌وگوی ویدئو کنفرانس با «ساحل بابایف» وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری آذربایجان با اشاره به پیش نویس برنامه اقدام مشترک دو کشور گفت: نقشه راه توسعه همکاری‌ها ترسیم شده است. وزیر تعاون در این  گفت‌و گو اظهار داشت: روسای جمهوری دو کشور در مذاکرات تلفنی روز عید قربان، بار دیگر بر پیگیری همکاری وزارتخانه های و دستگاه‌های دو کشور تاکید کردند. وی ادامه داد: در این چارچوب، آمادگی داریم در سطوح مختلف از طریق ویدئو کنفرانس به تبادل نظر و رایزنی در خصوص همکاری‌های مشترک ادامه دهیم.

وی یکی دیگر از نشانه‌های بارز دوستی دو کشور را حتی با شیوع ویروس کرونا باز بودن مرز دو کشور دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در شرایط محدودیت‌های مرتبط با کرونا نیز مرزهای خود را بر روی ناوگان حمل و نقل زمینی، ریلی و دریایی باز گذاشتند که نشانه خوبی از اراده سیاسی برای ادامه همکاری دو کشور است.

وزیر تعاون تاکید کرد: امیدواریم با بهبود شرایط ناشی از بیماری کرونا، بازرگانان بتوانند فعالیت‌های خود را از سر بگیرند.

وی با اشاره به توافق بر سر فعالیت کمیته همکاری مشترک بیان کرد: تجربیات خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری، بیمه، واحدهای تولیدی مختلف، سازمان‌های خدمات رسانی به بازنشسته‌ها، افراد دارای معلولیت و سازمان‌های خیریه و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروی کار ماهر داریم که آماده‌ایم این تجربیات را در اختیار طرف مقابل قرار دهیم.

شریعتمداری با بیان اینکه با توجه به یادداشت تفاهم امضا شده میان دو وزارتخانه و در راستای مذاکرات کمیته‌های کاری مشترک، انتظار ما برداشتن گام‌های عملی برای همکاری در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، بیان کرد: نظر به مذاکرات به عمل آمده در کمیته کاری مشترک و ظرفیت های بالای سازمان تأمین اجتماعی در استان‌های مرزی، این وزارتخانه آمادگی خود را برای همکاری در زمینه گردشگری سلامت اعلام می‌کند و آماده است مذاکرات و تفاهم های لازم را برای اجرایی کردن آن به عمل آورد. 

وزیر تعاون خاطرنشان کرد: با توجه به این که زمان پایان کرونا مشخص نیست  از همکاری و تبادل تجربیات در این زمینه استقبال می‌کنیم چرا که این مساله علاوه بر آسیب‌های بهداشتی، پیامدهای اجتماعی، اقتصادی به دنبال دارد و متاسفانه حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون فقیر به فقرای جهان افزوده است. 

وی با اشاره به پیش‌نویس همکاری در زمینه اعزام نیروی کار خاطرنشان کرد: پیش نویس سند همکاری در زمینه اعزام نیروی کار را ارسال کرده ایم. ما با تبادل نیروی کار ماهر و متخصص موافق هستیم. انتظار ما این است که مذاکرات کارشناسی برای تحقق این امر در دستور کار قرار گیرد.

"ساحل بابایف " وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری آذربایجان نیز تاکید کرد: دو کشور دوست و برادر علاوه بر داشتن مرز مشترک، دارای اشتراکات زیادی در زمینه تاریخ و موسیقی هستند. وی افزود: روابط دو کشور در قالب سرمایه گذاری و تولیدات مشترک گسترش یافته، اما حجم مبادلات به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کرده که امیدوارم این دوران نیز سپری شود؛ همواره روند کوئید ۱۹ را در ایران و دنیا پیگیری می‌کنم و از تجربیات ایران در مبارزه با کرونا استفاده خواهیم کرد. وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری آذربایجان تاکید کرد: بسیار ضروری است که از تجربیات ایران پیرامون اشتغال، مناسبات کارفرمایان، شاغلین در دوران کرونابهره مند شویم.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز