خبرگزاری کار ایران

در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین انجام شد؛

گزارش دو نماینده مجلس و سخنرانی سفیر سابق ایران درباره انفجار بیروت

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۹۹۲

جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با حضور دبیرکل، قائم مقام دبیرکل، اعضای شورای مرکزی و همچنین نمایندگام مجلس و سفیر سابق ایران در آلمان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نشست شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین عصر روز یکشنبه ۲۰/۵/۹۹ در دفتر مرکزی این تشکل برگزار شد. 

در این نشست که با حضور "محمدرضا باهنر" دبیرکل این حزب و اکثریت اعضای شورای مرکزی برگزار شد، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ابتدای جلسه با ابراز تاسف از حادثه انفجار در بیروت که منجر به کشته و زخمی شدن صدها تن از شهروندان لبنانی شد، ضمن ابراز همدردی با ملت لبنان، بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم حادثه دیده لبنان تاکید کرد. 

"علیرضا خجسته پور" قائم مقام دبیرکل نیز به بیان مصوبات هیئت اجرایی این تشکل پرداخت.

وی به نقشه راه ویژه این حزب در یک سال منتهی به انتخابات ریاست جمهوری بر ارتباط با فعالان سیاسی کشور و همچنین ائتلاف اصولگرایان اشاره کرد. 

خجسته‌پور به برنامه ریزی‌ها برای ارتقاء تشکیلات‌، فعال شدن شوراهای مشورتی واحد سیاسی و دفتر مطالعات اقتصادی جامعه اسلامی مهندسین و برگزاری مجامع استانی این حزب با استفاده از سامانه طراحی شده به صورت مجازی و آنلاین اشاره کرد.

در این نشست، "علیرضا شیخ" عطار سفیر اسبق ایران در آلمان در مورد موضوعات منطقه‌ای‌، به ویژه حادثه اخیر انفجار در بیروت سخنرانی کرد.

وی اظهار داشت: بررسی جوانب امر نشان می‌دهد این انفجار به احتمال بسیار زیاد یک حادثه بوده که البته بایستی با مقصران این رخداد تاسف بار با اشد مجازات برخورد شود. 

شیخ عطار همچنین به سخنان مثبت و تاثیرگذار "سیدحسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان نیز اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد بعد از پایان این ماجرا آرایش سیاسی نیروها در لبنان تغییر کند و گروه های سیاسی دیگری به سمت حزب الله متمایل شوند.

وی به نقش آفرینی کشورهای دیگر در این ماجرا نیز پرداخت و افزود: موضع عجیب ترامپ در ساعات اولیه پس از انفجار که آن را یک حمله وحشتناک خوانده بود را نشان از عجله و بی تدبیری او برای مواجهه با مسائل دانست.

قائم مقام اسبق وزیر امور خارجه همچنین به نقش فرانسه و شخص مکرون که اکنون به دنبال یک نفس گیری در عرصه سیاست خارجی کشورش به رغم ناتوانی در حل مسائل سیاسی و اقتصادی داخل فرانسه است نیز اشاره و بر افزایش تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم لبنان که در این حادثه غمبار آسیب دیده‌اند، تاکید کرد.

بخش دیگری از سخنان شیخ عطار به واکاوی رفتارهای خصمانه سردمداران آمریکا در طی چهاردهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با مردم ایران بود.

 وی اظهارداشت: بر اساس اسناد موجود و اظهارات و اعترافات مقامات اسبق و فعلی امریکائی، هیئت حاکمه آمریکا همواره خود را متعهد به به حفظ و تقویت رژیم صهیونیستی می‌دانند و با توجه به ریشه‌های ضد صهیونیسیتی انقلاب اسلامی ایران،هیچگاه از دشمنی امریکائی‌ها با ملت ایران کاسته نخواهد شد و این خیال خامی است که اگر در مقابل آنها کوتاه بیائیم آنها هم دست از دشمنی بر می‌دارند.

این دیپلمات ایرانی افزود: این امر هرگز محقق نخواهد شد چرا که دلیل اصلی دشمنی دولت‌مردان آمریکائی با انقلاب اسلامی مردم ایران الهام بخشی این انقلاب در سراسر جهان پس از سال ۱۳۵۷ است.

بخش پایانی سخنان شیخ عطار به موضوع برکناری "برایان هوک" و انتصاب "الیوت آبرامز" بعنوان نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران اختصاص یافت و گفت: الیوت آبرامز  وکیل و نظریه‌پرداز مشهوری است، عمده شهرت خود در ایران را به دلیل رسوایی در پرونده ایران-کنترا (ماجرای مشهور به مک فارلین) در زمان ریاست جمهوری «رونالد ریگان»، رئیس جمهور اسبق آمریکا، دارد. وی همچنین از طراحان کودتاها در آمریکای لاتین است.

وی اظهار داشت: آبرامز به کار بر روی نفوذ در بین مقامات کشورها معتقد است و باید با بازگشت این فرد به وزارت امورخارجه آمریکا در مورد ایران، نسبت به موضوع نفوذ بسیار حساس و مراقب بود.

در این نشست همچنین "کمال علیپور" نماینده قائمشهر در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون عمران گزارشی از تصویب طرح قیر رایگان در مجلس شورای اسلامی به حاضرین ارائه کرد. 

محمدرضا رضائی رئیس کمیسون عمران نیز در سخنان کوتاهی گزارشی از سفر به استان سیستان و بلوچستان و محرومیت های مردم این استان ارائه کرد و از  عزم مجلس بر نظارت بیشتر بر توزیع عادلانه اعتبارات در کشور به منظور رفع محرومیت‌ها در نقاط محروم تاکید داشت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز