خبرگزاری کار ایران

فرصت یک ماهه کمیسیون اجتماعی به وزارت راه‌وشهرسازی برای تامین خواسته نمایندگان سوال‌کننده

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۶۲۰

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از تعیین فرصت یک ماهه این کمیسیون برای وزارت راه‌وشهرسازی جهت تامین خواسته نمایندگان سوال‌کننده در نشست امروز خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی بابایی کارنامی در بیان دستورکار امروز(یکشنبه نوزدهم مردادماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست سوال آقای صباغیان پیرامون مسائل مرتبط با راه آهن بافق و زیرساخت‌های توسعه آن، بکارگیری نیروهای بازنشسته، تامین امنیت شغلی کارگران و راه آهن این منطقه مطرح کرد.

نماینده ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توضیحاتی که وزیر راه و شهرسازی و رییس راه آهن کشور در پاسخ به سوال آقای صباغیان ارائه دادند، مقرر شد هیات ویژه‌ای از سوی وزیر برای پیگیری این موضوع به شهر بافق اعزام شود و تا ماه آینده نتیجه بررسی‌های خود را به کمیسیون گزارش دهند و چنانچه خواسته نماینده مربوطه تامین شد این سوال پس گرفته شود.

وی در تشریح جزییات سوال خود از وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سالانه هر استان بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان متناسب با جمعیت و گروه‌های هدفی که در راهداری‌ها دارد برای تعمیر، نگهداری و ایمن‌سازی راه‌های روستایی، اصلی و فرعی هزینه می‌کند که باید عملیاتی شود، اما متاسفانه متوجه شدیم در کل کشور نیروهای انسانی از سال ۸۲ به بعد در قالب طرحی، قراردادی یا حجمی در این بخش جذب شده‌اند که بلاتکلیف هستند، کما اینکه استان مازندران با جذب ۵۰۰ نیروی انسانی سالانه حدود ۵۰ میلیارد تومان از سرفصل ایمن‌سازی راه‌ها را به این حوزه اختصاص می‌دهد، چرا که برای تامین هزینه‌های این مهم ردیفی در بودجه پیش‌بینی نشده است.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است تکلیف این نیروها باید در سرفصل منابع انسانی مشخص شود و سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی کشور بپذیرند که امنیت شغلی این افراد که در سمت‌های حساسی هم فعالیت دارند، تامین شود.

وی افزود: هم‌اکنون این بی‌نظمی در کل کشور مشاهده می‌شود، کما اینکه دستمزد تعداد ۵ هزار نفر از محل تملک و دارایی مرتبط با راهداری و ایمن‌سازی زیرساخت‌های راه‌ها و جاده‌ها تامین می‌شود که در نهایت وزیر نیز بر این مهم اذعان داشت و قرار شد کمیته اداری و استخدامی کمیسیون این موضوع را با حضور نمایندگانی از سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی کشور و وزارت راه و شهرسازی بررسی کند و نتیجه را به کمیسیون گزارش دهد که چنانچه مشکل رفع شد، قانع خواهم شد.

این نماینده مجلس یازدهم، تاکید کرد: در ادامه این نشست سایر اعضای کمیسیون هم به ارائه مشکلات حوزه انتخابیه خود و پیشنهاداتی در جهت رفع آنها در حوزه راه و شهرسازی پرداختند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست وزیر راه و شهرسازی، معاون منابع انسانی این وزارتخانه و رییس راه آهن کشور حضور داشتند./

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز