خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون بهداشت مطرح شد؛

پیشنهاد سرکشی نمایندگان پزشک از حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۶۱۷

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از پیشنهاد کمیسیون متبوع خود به رئیس مجلس برای سرکشی و بازدید نمایندگان پزشک از حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری خبر داد.

به گزارش ایلنا، زهرا شیخی در تشریح دستورکار روز ( یک‌شنبه ۱۹ مرداد ماه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: بررسی طرح جهش تولید دانش بنیان دستور کار اول کمیسیون بهداشت  بود که تنها دو بند مورد بررسی  قرار گفت. از این رو بررسی کامل طرح به جلسات آینده کمیسیون موکول شد.

نماینده اصفهان در مجلس به دستور کار دوم کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص بررسی آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور و راه های مدیریت و کنترل آن اشاره کرد و افزود: نماینده‌های ستاد ملی کرونا در خصوص آخرین وضعیت این بیماری در کشور توضیحاتی را ارائه کردند. بر اساس این گزارش بستری بیمارستانی تا حدودی کاهش و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم افزایش یافته است. از طرفی پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم نیز توسط ستاد مقابله با کرونا تدوین و ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش نماینده ستاد ملی کرونا، ۷۰ درصد مردم پروتکل‌ها بهداشتی را رعایت می‌کنند اما متاسفانه اصناف و دستگاه‌ها مسائل بهداشتی و پروتکل‌های صادره از سوی ستاد ملی کرونا را به خوبی اجرا نمی‌کنند. بر همین اساس هم  ۷۰ هزار اخطار برای صنوف مختلف صادر و بیش ۱۷ هزار واحد صنفی متخلف نیز پلمپ شده اند. گفتنی است که اداره کل راه‌آهن با ۹۰ درصد و سازمان هوایی کشور با حدود ۲۰ درصد، سازمان و نهادی هستند که بیشترین و کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند.  

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که توسط نماینده مرکز پژوهش‌ها مطرح  شد این است که ستاد ملی کرونا باید تعریف مشخصی از مفهوم کنترل ارائه کند. هنگامی که اعلام کردند شیوع بیماری کرونا کنترل شده ، تنها ۸۰۰ مورد ابتلا و ۳۵ نفر مرگ و میر روزانه در کشور ثبت شده بوده از این رو استفاده از مفهوم کنترل با این شرایط نیازمند پاسخ روشنی است.

این نماینده مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: کمیسیون بهداشت و درمان پیشنهادی به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه کرد، مبنی بر اینکه اعضای کمیسیون بهداشت مجلس و نمایندگان پزشک حاضر در سایر کمیسیون ها با دستور رئیس مجلس برای بررسی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سایر حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری مامور شوند. این موضوع به عنوان پیشنهادی از  سوی کمیسیون بهداشت مطرح شده و منتظر پاسخ هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز