خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون کشاورزی تاکید شد؛

اختیارات بازرگانی و صادرات محصولات کشاورزی باید به وزارت جهاد بازگردانده شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۵۶۵

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بررسی‌های انجام شده نشان داد آشفتگی بسیار زیادی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی وجود دارد.

به گزارش ایلنا، سید جواد ساداتی‌نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۱۹ مردادماه) کمیسیون، گفت: دستور کار جلسه امروز بررسی چالش‌های و مشکلات حوزه محصولات کشاورزی بود و در این جلسه مسئولین ذی‌ربط وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و امور خارجه حضور داشتند.

نماینده کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بررسی‌های انجام شده نشان داد آشفتگی بسیار زیادی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی  وجود دارد، ادامه داد: هیچگونه هماهنگی، سیاست‌گذاری و برنامه ریزی مدونی بین دستگاه‌های ذی‌ربط برای صادرات محصولات کشاورزی وجود ندارد و به منظور رفع این مشکلات راه‌کاری اندیشیده نشده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شاهد رها شدگی در خصوص صادرات محصولات کشاورزی هستیم، عنوان کرد: می‌توانیم علی‌رغم شرایط تحریمی ارزآوری بسیار بالایی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی  داشته باشیم، در حالی که صادرات تولیدات مختلف رشد منفی داشته صادرات محصولات کشاورزی مثبت چهار درصد بوده که ظرفیت بخش کشاورزی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر متاسفانه هیچ برنامه‌ای برای صادرات محصولات کشاورزی وجود ندارد و در حوزه تصمیم‌گیری این بخش شاهد پراکندگی هستیم، تصریح کرد: اختیاراتی که باید دست وزارت جهاد کشاورزی باشد در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است و این‌ وزارتخانه‌ نیز اولویتی برای این بخش ندارد.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه در زمینه کانتینر برای حمل محصولات کشاورزی مشکلاتی وجود دارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ای برای جبران این کمبود ندارد، ادامه داد: وزارت امور خارجه در حوزه اقتصادی وظایف خود را مورد توجه قرار نداده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در این جلسه نیز مجددا به این نتیجه رسیدیم باید اختیارات بازرگانی و صادرات محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی بازگردانده شود و در رای اعتماد به وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز این موضوع مدنظر قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: مقرر شد کمیته ساماندهی بازار کمیسیون به صورت ویژه جلسات را ادامه دهد و دستگاه‌های ذی‌ربط نیز باید طی دو هفته گزارش خود را در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه‌ریزی برای آینده صادرات محصولات کشاورزی را ارائه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز