خبرگزاری کار ایران

بررسی استرداد ارزهای بلوکه شده کشور در بانک‌های خارجی با حضور ظریف در کمیسیون برنامه و بودجه

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۵۶۲

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نشست امروز این کمیسیون را با حضور وزیر امور خارجه برای بررسی موضوع استرداد ارزهای بلوکه شده کشور در بانک‌های کشورهای مختلف را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ، در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوع خود گفت: نشست امروز با حضور ظریف وزیر امور خارجه و انصاری معاون اقتصادی وی برای بررسی موضوع استرداد ارزهای بلوکه شده کشور در بانک‌های کشورهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ظریف طی گزارشی به اقدامات این وزارتخانه در حوزه دیپلماسی اقتصادی اشاره و اعلام کرد؛ وزارت خارجه و سفارتخانه‌های ما بویژه در شرایط تحریمی باید در حوزه دیپلماسی فعال‌تر عمل کنند، همچنین اقدامات و سیاست‌های ما در این شرایط به نحوی است که بتوانیم اقتصاد کشور بخوبی مدیریت شود.

مفتح اظهار کرد: سوالات و ابهاماتی را که در اذهان مردم نسبت به مسایل سیاست‌ خارجی کشور در حوزه اقتصادی وجود دارد را برای نمایندگان تشریح و در ادامه نمایندگان مجلس سوالات خود را در حوزه سیاسی و اقتصاد کشور در حوزه بین‌الملل مطرح کردند.

نماینده تویسرکان در مجلس افزود: عمده پاسخ‌های وزیر امور خارجه حول این موضوع بود که رفتار کشورهای خارجی براساس منطق اقتصادی است، آنها سود و منافع بلند مدت را به عنوان مبنا در تعاملات خود با کشورهای دیگر قرار می‌دهند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:  ظریف اعلام کرد، البته ما هم با استفاده از ابزارهای خود و عمق مسایل استراتژیک در منطقه  اقتصاد خارجی خود را اداره می‌کنیم./

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز