خبرگزاری کار ایران

در نشست کمیسیون صنایع و معادنغ

برنامه مدرس خیابانی بررسی شد/ مخالفت وزارت صمت با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۵۵۶

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس  در تشریح نشست عصر امروز (یکشنبه ۱۹ مرداد ماه) کمیسیون متبوعش به حضور حسین مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه وزیر پیشنهادی صمت برای کسب رای اعتماد از مجلس در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت، افزود: تجارت و تولید دو محور اصلی برنامه های ایشان بود که تحقق جهش تولید و بومی سازی اهداف عرصه تولید و توسعه تجارت و کنترل واردات اهداف حوزه تجارت است.

وی با بیان اینکه براساس گفته آقای خیابانی محور برنامه های وزارت صمت اسناد بالادستی از جمله قانون رفع موانع تولید است، اضافه کرد: وضعیت خودروسازی‌ها، واقعی کردن قیمت‌ها، راه اندازی خط تولید جدید در حوزه لوازم خانگی، رفع مشکلات فولاد و... از جمله برنامه های وزیر پیشنهادی صمت بود.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تخصیص ارز ۴۲۰۰ موافق نیست، ادامه داد: به زعم آقای خیابانی افزایش قیمت‌ها در ماه های اخیر ناشی از شرایط اقتصادی و رشد شاخص های کلان اقتصادی است.

فیروزی با بیان اینکه به زعم نمایندگان گرانی ماه های اخیر موجب افزایش مشکلات مردم شده است، تصریح کرد: از آنجایی که چارچوب مشخصی برای صادرات نداریم، صادرکنندگان با مشکلات بسیاری روبه رو شده اند زیرا با صدور بخشنامه های خلق الساعه بازار صادراتی از دست می رود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه براساس صحبت نمایندگان انحصار باید در خودروسازی ها از بین رود، گفت: قیمت برخی کالاها علیرغم اینکه مواد اولیه مورنیاز تولید آنها داخلی است، در ماه های گذشته افزایش چشم گیری یافته است در واقع گرانی ها متاثر از رشد نرخ ارز نیست.

وی با بیان اینکه به زعم نمایندگان در برنامه وزیر پیشنهادی صمت صادرات به کشورهای همسایه وجود ندارد، ادامه داد: باید مشخص شود برنامه وزارت صمت برای تنظیم بازار چیست؟

این نماینده مجلس یازدهم حضور دلالان در حوزه معادن را یکی از انتقادات نمایندگان دانست و تصریح کرد: براساس گفته اعضای کمیسیون صنایع و معادن بخشی از خودروهای تولیدی در انبارها نگه داری شده و به بازار عرضه نمی شود، این روش برای فولاد نیز تکرار شده و تنها ۶۰ درصد از فولاد تولیدی به بازار عرضه می شود.

فیروزی با بیان اینکه به زعم نمایندگان قیمت کالاهای اساسی در سه ماهه سرپرست بودن آقای خیابانی در وزارت صمت افزایش چشم گیری یافته، ادامه داد: در حال حاضر ۸۳ هزار واحد تولیدی غیرفعال در کشور وجود دارد که باید زمینه استفاده از این ظرفیت هرچه سریعتر فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز