خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه هاملین مطرح کرد:

ترامپ هنوز نفهمیده که نمی‌تواند چیزی را به کشورها دیکته کند/ نمی‌توان قبل از نوامبر کاری برای کاهش تنش‌ها انجام داد/ ترامپ سیاست‌های خود را تغییر نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۳۸۳

استاد دانشگاه هاملین با تاکید بر اینکه همه‌گیری کرونا بر میزان مشارکت رای‌دهندگان در انتخابات و آرای ترامپ تاثیرگذار است، گفت: اگر همین امروز انتخابات برگزار شود، جو بایدن پیروز است.

دیوید شولتز استاد علوم سیاسی دانشگاه هاملین است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در مورد تنش‌ها میان ایران و آمریکا بیان کرده است.

اگر همین امروز انتخابات برگزار شود، جو بایدن پیروز است

همه‌گیری کرونا بر میزان مشارکت رای‌دهندگان در انتخابات و آرای ترامپ تاثیرگذار است

دیوید شولتز در ابتدا در مورد شرایط موجود در آمریکا با توجه به نزدیک شدن به انتخابات نوامبر گفت: اگر همین امروز انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده برگزار می‌شد، نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که جو بایدن رأی مردمی و آرای انتخاباتی را بدست می‌آورد و رئیس‌جمهور ایالات متحده می‌شود. با این حال، تا زمان انتخابات یعنی ۳ نوامبر، اتفاقات زیادی می‌تواند رخ دهد. ایالات متحده هنوز وسط همه‌گیری است و هنوز مشخص نیست که این امر چه تاثیری بر مشارکت رای‌دهندگان خواهد گذاشت.

استاد علوم سیاسی دانشگاه هاملین عنوان کرد: صحبتی وجود دارد که تعداد بیشتری از مردم به صورت الکترونیکی رأی دهند و مشخص نیست که چند نفر این کار را انجام خواهند داد. این همه‌گیری در نحوه برگزاری انتخابات تأثیر گذاشته است و این اقتصاد را تحت تأثیر قرار داده است که به ترامپ آسیب می‌رساند. ترامپ، اقتصاد، همه‌گیری؛ اینها موضوعات واقعی امسال است.

نمی‌توان تا قبل از انتخابات نوامبر کاری برای کاهش تنش‌ها انجام داد

بایدن برای سازش بیشتر در روابط آمریکا تلاش خواهد کرد

وی در مورد کاهش تنش‌ها در شرایط فعلی گفت: انتخابات آمریکا کاملاً حزبی و قطبی است. برای کاهش تنش هیچ کاری نمی‌توان قبل از نوامبر انجام داد. بایدن به عنوان کاندیدای دموکرات برای سازش بیشتر تلاش می‌کند و ممکن است موفقیت او در کاهش تنش‌های سیاسی آمریکا نقش داشته باشد.

ترامپ هنوز نفهمیده که نمی‌تواند چیزی را به چین، روسیه، کره شمالی و ایران دیکته کند

سیاست خارجی ترامپ به منافع آمریکا آسیب رساند

دیوید شولتز در مورد سیاست خارجی ترامپ گفت: به طور کلی ترامپ سیاست خارجی را دنبال کرده است که به منافع آمریکا آسیب می‌رساند. ترامپ فکر می‌کند ایالات متحده می‌تواند کشورهای دیگر را مطیع خود کند، اما نتوانسته متوجه شود که نمی‌تواند چیزی را به چین، روسیه، کره شمالی یا ایران دیکته کند. در واقعیت، ترامپ موفقیت چندانی در سیاست خارجی خود نداشته است. یکی از خصوصیات بارز سیاست خارجی ترامپ نیز صرفاً معکوس کردن کارهایی است که اوباما انجام داد، از جمله توافق  با ایران. 

ترامپ در سال ۱۹۷۹ گیر کرده است

ترامپ حتی درصورت پیروزی هم سیاست‌های خود را تغییر نمی‌دهد

برای ایجاد اعتماد بین ایران و آمریکا زمان لازم است

وی افزود: ترامپ در سال ۱۹۷۹ گیر کرده است. او نمی‌فهمد دنیا تغییر کرده است، چگونه ایالات متحده و ایران به طور بالقوه می‌توانند منافع خود را در امنیت منطقه‌ای به اشتراک بگذارند، و چگونه تجارت بین دو کشور برای هر دو سودمند است. متأسفانه، من نمی‌بینم که ترامپ نظرات و سیاست‌های خود را تغییر دهد حتی اگر او در دوره دوم نیز پیروز شود.

شولتز گفت: ریاست جمهوری بایدن ممکن است توافق هسته‌ای را احیا کند، اما هنوز هم ممکن است برای ایجاد اعتماد بین دو کشور زمان لازم باشد. ما حتی تماس رسمی دیپلماتیک یا سفارتخانه‌ نداریم. باید به عنوان بخشی از اعتمادسازی، پیوندهای فرهنگی و سایر موارد را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز