خبرگزاری کار ایران

شکوری‌راد در نشست خبری مجازی:

در مجلس طرح‌هایی دنبال می‌شود که دامنه تصمیم‌گیری مردم در انتخابات شوراها را محدود می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۳۵۸

دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: ما اکنون با تهدیدی روبه‌رو هستیم که در مجلس با طرح‌هایی در انتخابات شوراها دامنه انتخاب مردم محدود شود و احراز صلاحیت شوراها به شورای نگهبان یا کمیته متشکل از شورای نگهبان و نمایندگان مجلس سپرده شود

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت در نشست خبری ویدئو کنفرانسی خود با اشاره به فضای پیش از انتخابات و ارزیابی خود از آرایش سیاسی نیروها عنوان کرد: انتخابات شوراها اگرچه بسیار مهم است، اما تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد و بعد از اینکه تکلیف ریاست‌جمهوری روشن شد، می‌توان راجع به شوراها صحبت کرد، ما اکنون با تهدیدی روبه‌رو هستیم که در مجلس با طرح‌هایی در انتخابات شوراها دامنه انتخاب مردم محدود شود و احراز صلاحیت شوراها به شورای نگهبان یا کمیته متشکل از شورای نگهبان و نمایندگان مجلس سپرده شود و همچنین برگزاری انتخابات از دولت گرفته شود و به این کمیته داده شود.

وی افزود: در انتخابات شوراها به دلیل گستردگی عملاً امکان رد صلاحیت به شکلی که در مجلس وجود دارد وجود ندارد با این حال من فکر می‌کنم انتخابات شوراها علیرغم رد صلاحیت‌ها نسبت به انتخابات مجلس و انتخابات آزادتری خواهد داشت، البته ممکن است انگیزه رای دادن در مردم به اندازه‌ انتخابات‌های پیشین نباشد.

دبرکل حزب اتحاد تاکید کرد: اکنون مهم نیست که ما چه تصمیمی در انتخابات می‌گیریم بلکه این موضوع مطرح است که ما آن مشارکتی که مدنظر است را در انتخابات پیش رو داشته باشیم. با توجه به اینکه انتخابات شوراها در گستره کشور برگزار می‌شود، ما با رد صلاحیت کمتری روبه‌رو هستیم البته بستگی دارد که فضا چقدر مشارکتی باشد اما حزب هر جا که بتواند در انتخابات شوراها ورود پیدا خواهد کرد.

وی افزود: هنوز در بسیاری از شهرها و روستاها، حوزه‌های حزب ما تشکیل نشده اما در حوزه‌هایی که حزب وجود دارد، انتخابات را به آنها واگذار می‌کنیم.

شکوری‌راد درباره اینکه راهبرد حزب اتحاد ملت درباره تشویق مردم به حضور در انتخابات چیست، گفت: مردم در انتخابات قبلی نشان داده‌اند که نسبت به انتخابات بی اعتماد شدند آنها احساس می‌کنند که رای آنها اثرگذار نیست.

وی با بیان اینکه کاری از دستم بر نمی آید و ما تعیین کننده‌ای نیستیم که از مردم بخواهیم که پای صندوق رای بیایند، گفت: از مردم سلب اعتماد شده است و این کار را ما نکردیم.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز