خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:

بزرگداشت و تبیین صحیح غدیر موجب وحدت، اقتدار و عزت مسلمانان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۸۸۵

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع اهم برنامه های انجام شده این سازمان در دهه ولایت و امامت را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید ضیاء الدین آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به اهمیت غدیر و لزوم ترویج آن در جامعه، اظهار داشت: فعالیت‌های ستاد غدیر باید به نوعی باشد که دهه غدیر در میان مردم و جامعه پررنگ‌تر باشد.

وی با بیان اهمیت این عید بزرگ نزد نبی مکرم اسلام(ص) گفت: ما در تاریخ پیامبر(ص) و شادی های آن، روزی را نمی یابیم که پیامبر گفته باشد: «به من تبریک بگویید»، حتّی روز ازدواجش و روز هجرتش از مکّه به مدینه و رهایی از چنگال مشرکان و روز فتح مکّه و پیروزی مسلمانان؛ ولی روز غدیر مکرّر می فرمودند: «به من تبریک بگویید»؛ زیرا پیامبر(ص) عظمت این روز را به خوبی درک می کرد و از شرافت این خاطره و برتری داشتن این عید بر سایر اعیاد آگاه بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: بی‌تردید واقعه غدیر خم فقط یک رویداد تاریخی نیست. بلکه حادثه‌ای بزرگ برای حفظ دستاورد‌های بعثت همه¬ پیامبران الهی و خصوصاً پیامبر (ص) قلمداد می‌شود. به تعبیر دقیق‌تر استمرار خط و آموزه‌های نبوت است که جریان رسالت را به امامت پیوند می‌دهد و در تعیین صحیح مسیر اسلام و مسلمانان نقش محوری و اساسی دارد.

وی با بیان اینکه شهرک های مسکونی نیروهای مسلح  و تجمیع خانواده ها دارای ظرفیت بزرگی در بزرگداشت این دهه عظیم هستند گفت: بستر و زیر ساخت های لازم برای برگزاری هر چه باشکوه این اعیاد بزرگ و با عظمت  در شهرک های مسکونی نیروهای مسلح کاملاً آماده است و متولیان فرهنگی می بایست از  این ظرفیت گرانسنگ و با ارزش  نهایت بهره برداری را در شناساندن غدیر و اهمیت آن بویژه برای نسل نوجوان و جوان به کار بندند.

آقاجانپور  به نقل از روایتی از امام معصوم با مضمون "بزرگ ترین اعیاد، عیدالله الاکبر، یعنی عید غدیر است" ادامه داد: بزرگداشت غدیر به منزله بزرگداشت توحید و ارج نهادن به رسالت انبیا از آدم تا رسول خاتم(ص) است.

وی تصریح کرد:  بزرگداشت غدیر تجدید میثاق الهی و ببیعت با ولی و برگزیده خدا و دفاع از حق و شمشیر کشیدن به روی غاصبان ولایت و یاری کردن حضرت امیر(ع) در تنهایی و رساندن پیام حیات بخش محمدی به لب تشگان حقیقت است.

آقاجانپور با بیان  اینکه جامعه ی جهانی و نظام استکبار از تمام توان خود برای زیر سوال بردن اسلام علوی استفاده می کنند گفت: غدیر یک حقیقت همه گیر در جهان است و تبیین صحیح غدیر موجب وحدت، اقتدار و عزت مسلمانان است و ما باید بیش از پیش در شناساندن غدیر به ویژه در ایام دهه ولایت و امامت بهره ببریم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع  در ادامه با بیان مهمترین اقدامات وزارت دفاع در گرامیداشت اعیاد ولایت و امامت، برنامه های فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع را به شرح ذیل اعلام کرد:

•    تهیه کلیپ های سخنرانی  با موضوع تبیین فرهنگ ولایت، بازگویی حقیقت دین و همچنین نقش امامت در ساختار دینی

•    برگزاری دعای معنوی و پر فیض عرفه در شهرک های سازمانی با رعایت پروتکل های بهداشتی

•    برگزاری جشن عید سعید غدیر در کلیه سازمان ها و صنایع و شهرک های سازمانی بر اساس دستورالعمل های ابلاغی قرارگاه زیستی وزارت دفاع

‌ *   تهیه  مطالب  با رویکرد ارتقاء دانش، معنویت و بصیرت دینی مخاطبان در فضای مجازی( شبکه‌های اجتماعی، پایگاه های اینترنتی و اینترانتی و ...) در قالب متن، تصویر، فیلم و ...

•    بخشش اضافه خدمت کارکنان وظیفه بر مبنای اخذ امتیاز در رعایت شاخصه های فرهنگ سازمانی

•    کمک و مساعدت به سربازان کم بضاعت و بازنشستگان در قالب رزمایش کمک مومنانه

•    عیادت و ملاقات با بیماران و کادر ایثارگر درمان با اهدای گل و لوح تقدیر

•    اهدای هدیه عمومی(عیدانه) به کارکنان خدوم وزارت دفاع

•    برپایی ایستگاه های صلواتی در سازمان ها و شهرک های مسکونی و اهدای گل، پذیرایی، اهداء اقلام بهداشتی مقابله با کرونا و ...به خانواده ها

•    سایر فعالیت های فرهنگی از جمله تبلیغات پیرامونی، آذین بندی و چراغانی سازمان ها و خیابان های اطراف شهرک های مسکونی

•    برگزاری مسابقات فرهنگی و اهدای جوایز به برگزیدگان، اهدای کتاب و هدایای فرهنگی، تهیه و توزیع بروشور و ...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز