خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون آموزش در گفت‌وگو با ایلنا:

نگذاریم دانش‌آموزی به دلیل نداشتن امکانات آموزش آنلاین، ترک تحصیل کند/ باید برای طرح حضور زوج و فرد دانش‌آموزان در مدرسه برنامه‌ریزی شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۵۸۱

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اصلا قابل قبول نیست که دانش‌آموزی به دلیل نداشتن امکانات برای بهره‌مندی از آموزش آنلاین ترک تحصیل کند، باید امکانات از طریق مختلف برایشان فراهم شود.

علی کریمی فیروزجایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،  درباره این‌که گفته می‌شود  ۳ میلیون دانش‌آموز به دلیل این‌که توانایی تهیه تبلت و گوشی هوشمند را ندارند در آستانه ترک تحصیل هستند، گفت: قاعدتاً بخشی از وسایل کمک آموزشی دانش‌آموزان در دوران کرونا برای بهره‌مندی از آموزش‌های آنلاین را باید خانواده‌ها تأمین کنند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی شورای اسلامی یادآور شد: هزینه تحصیل بخشی از هزینه ضروری خانواده‌ها است و باید در اقتصاد خانوار موضوع هزینه تحصیلی و الزامات آن پیش‌بینی شود.

وی با اشاره به تاثیر شیوع بیماری کرونا در جهان و تاثیرات آن گفت: در این روزها که کشور ما و دنیا تحت تاثیر بیماری همچون کرونا است، قطعاً شرایط آموزش متفاوت می‌شود و به سمت و سوی الکترونیکی شدن و آنلاین بودن می‌رود که خانواده باید این موضوع را لحاظ کند.

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که برخی از دانش‌آموزان به دلایل مالی توانایی استفاده از آموزش‌های آنلاین را ندارند، اظهار کرد: در برخی از مناطق کشور و دهک‌های پایین جامعه خانواده‌ها توانایی خرید گوشی‌های هوشمند را ندارد که می‌توانیم با راه‌اندازی یکسری فعالیت‌های خیرخیرخواهانه و کمپین‌هایی در این خصوص از خیرین کمک بخواهیم.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً همانگونه که در مبارزه با کرونا خیرین و جهادگران پرچمدار بودند و یکسری از خانواده‌ها را تحت پوشش قرار دادند در این قضیه نیز می‌توانند این رویه را ادامه دهند.

کریمی فیروزجایی بیان کرد: از سوی دیگر برخی از خانواده‌ها تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و در توان‌شان نیست آن چیزی که دانش‌آموز برای آموزش آنلاین نیاز دارد را تهیه کنند اینجا این سازمان‌ها می‌توانند آنها را به بانک‌ها معرفی کنند تا وام قرض‌الحسنه در این خصوص بگیرند.

وی با اشاره به این‌که برخی از این خانواده‌ها و اولیای دانش‌آموزان نیاز به حمایت‌ دارند، گفت: امروز آموزش آنلاین بخش جدایی‌ناپذیری از آموزش و پرورش شده است، بنابراین نمی‌توانیم دانش‌آموزان را از آن محروم کنیم باید  راهکارهایی بیندیشیم تا بتوانیم کاری کنیم که همه محصلان از این آموزش‌ها استفاده کند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آموزش و پرورش هم می‌تواند یکسری کمک‌هایی را در این زمینه داشته باشد و از محل‌هایی منابع مالی را برای تهیه گوشی هوشمند دانش‌آموزان در مناطق محروم و کم‌برخوردار در نظر بگیرد.

وی تاکید کرد: اصلا قابل قبول نیست که دانش‌آموزی به دلیل نداشتن امکانات برای بهره‌مندی از آموزش آنلاین، ترک تحصیل کند.

کریمی فیروزجایی درباره اینکه آموزش و پرورش اعلام کرده است دانش‌آموزان به صورت زوج و فرد با شروع سال تحصیلی سر کلاس‌ها حاضر می‌شوند، بیان کرد: آموزش زوج و فرد دانش‌آموزان در برنامه آموزش و پرورش است اما باید بدانیم که می‌تواند این کار را انجام دهد یا خیر.

وی ادامه داد: باید بررسی کنیم که آیا معلمان در این قضیه همراهی می‌کنند، نمی‌شود که دانش‌آموزی یک روز به مدرسه برود و روز دیگر اصلاً کاری نداشته باشد باید کاری کنیم دانش‌آموزی که آن روز در منزل است با استفاده از شبکه‌های هوشمند تحت آموزش قرار بگیرد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید با برنامه‌ریزی از خساراتی که نسبت عدم حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس به وجود می‌آید، جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز