خبرگزاری کار ایران

سرلشکر صفوی:

به دنبال نقش مکملی در حوزه پژوهش‌های نیروهای مسلح هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۴۵۵

مشاور رهبر انقلاب ضمن معرفی اهداف پیش روی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سردار سلیمانی، گفت: به دنبال نقش مکملی در حوزه پژوهش‌های نیروهای مسلح هستیم.

به گزارش ایلنا، اولین جلسه هیئت امنای پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح و با حضور سرلشکر "محمد باقری" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر "عبدالرحیم موسوی" فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و سرلشکر "حسین سلامی" فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سرتیپ "حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، معاونین ستاد کل نیروهای مسلح، نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری برگزار شد.

سرلشکر "یحیی رحیم صفوی"، رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در این جلسه ضمن خیر مقدم به رئیس و اعضا هیئت امنا پژوهشگاه به ارائه گزارش پیشرفت امور پژوهشگاه و تبیین فلسفه و ساختار آن پرداخت و گفت: سه کار عمده و اساسی را امسال در دستور کار پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس قرار داده‌ایم؛ با ابلاغ مأموریت و وظایف جدید پژوهشگاه توسط ستادکل نیروهای مسلح در آذر ماه سال ۱۳۹۸ جلسات کارشناسی درخصوص بازنگری اساسنامه پژوهشگاه و جدول و شناسایی رؤسای محترم پژوهشکده‌ها و مرکز دایرةالمعارف متناسب با حوزه مأموریتی و همچنین تهیه و تدوین برنامه‌های سال جاری و تصویب آن در ستاد کل نیروهای در کنار شناسایی مجریان مجرب و تعیین ناظران برای پروژه‌های تحقیقاتی مصوب صورت گرفت.

سرلشکر صفوی در خصوص تعاملات مؤثر پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با سایر مراکز علمی کشور گفت: در راستای تعامل و هم اندیشی با سایر مراکز علمی کشوری و نیروهای مسلح جلسه هم‌اندیشی با رؤسا و معاونین پژوهشی ۲۳ مرکز علمی دانشگاهی برگزار شد و تعامل با دانشگاه تهران، شهید بهشتی، امام صادق (ع)، جامع امام حسین (ع)، درخصوص برگزاری نشست‌های تخصصی حول محورهای همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی – بین‌المللی دفاع مقدس صورت پذیرفت.

وی افزود: تصویب و پیگیری راه اندازی رشته مطالعات راهبردی دفاع مقدس در داعا از دیگر اقدامات سال جاری پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا و رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در ادامه به تبیین فلسفه و مأموریت پژوهشگاه پرداخت و گفت: در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس به دنبال تکرار آنچه در سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی و وزارت دفاع تولید می‌شود نیستیم و علاوه بر آنکه سطح این پژوهشگاه راهبردی است به دنبال نقش مکملی در حوزه پژوهش‌های نیروهای مسلح هستیم.

وی افزود: مرجعیت علمی، مشارکت در نظریه پردازی و انجام پژوهش‌های سطح راهبردی برای تبیین واقعیت‌ها و رفع شبهات و ابهامات راهبردی در خصوص ابعاد مختلف ۸ سال دفاع مقدس، نقش‌آفرینی در جبهه مقاومت، مقابله با تهدیدات امنیتی مسلحانه و مقابله با تهدیدات امنیتی غیرمسلحانه و احصاء دستاوردها و تجارب راهبردی حاصل در حوزه‌های مختلف دفاعی امنیتی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی در سطح ملی و نیروهای مسلح از مأموریت‌های پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس است.

سرلشکر صفوی خاطر نشان کرد: همچنین ایجاد ظرفیت لازم برای استفاده از توانمندی‌ها و تجارب فرماندهان و مدیران پیشکسوت حوزه دفاعی و امنیتی در تحقق مأموریت‌های پژوهشگاه مد نظر فعالیت‌های علمی پژوهشگاه می‌باشد.

سرلشکر صفوی در ادامه به تشریح ساختار پژوهشگاه پرداخت و در تشریح اساسنامه دایرةالمعارف دفاعی- امنیتی انقلاب اسلامی بیان داشت: هدف تولید دایرةالمعارف دفاعی- امنیتی انقلاب اسلامی در حقیقت تبیین حقایق در حوزه‌های دفاع مقدس، امنیت و جبهه مقاومت با گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان یک مرجع علمی از طریق تدوین و انتشار دایرةالمعارف دفاعی امنیتی انقلاب اسلامی است.

سرلشکر صفوی افزود: در تولید دایره المعارف دفاعی- امنیتی انقلاب اسلامی به دنبال مجموعه‌ای مستند و پر محتوا با قابلیت ترجمه به دیگر زبان‌ها هستیم و مجموعه دایره المعارف اثری در سطح ملی است.

سرلشکر صفو ی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح کمیت و کیفیت پروژه‌های در دست اقدام پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس پرداخت و با بیان شروع بکار تولید ۴۲ پروژه در سطح راهبردی توسط پژوهشگاه در سال ۱۳۹۹، از برگزاری همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس در سال جاری خبر داد و گفت: هدف از برگزاری همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس تبیین مطالبات حقوقی - بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران از حامیان و شرکای بین‌المللی و منطقه‌ای صدام در جنگ تحمیلی و راهکارهای احقاق آن و پیگیری حقوقی – بین‌المللی ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید مجاهد ابومهدی المهندس از دولت آمریکا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز