خبرگزاری کار ایران

با دستور روحانی انجام شد؛

افتتاح بزرگترین مجتمع پتروشیمی تولید متانول در بوشهر

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۴۳۴

با دستور رئیس جمهور سه طرح بزرگ پتروشیمی در استان لرستان و بوشهر افتتاح شد. پیتروشیمی متانول کاو بزرگترین در جهان است.

به گزارش ایلنا، آئین بهره برداری از سه طرح پتروشیمی در استان‌های بوشهر و لرستان با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس در ساختمان حافظیه تهران انجام شد.

در این مراسم مجتمع پتروشیمی متانول کاوه با ظرفیت تولید روزانه ۷ هزار تن متانول در گرید AA که بزرگ‌ترین تولیدکننده متانول جهان محسوب می‌شود در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار در سواحل غربی شهرستان دیر استان بوشهر واقع در پارس شمالی احداث شده است.

پتروشیمی کاوه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وارد مدار تولید شده و ساخت اسکله اختصاصی در سواحل خلیج‌فارس در مجاورت مجتمع کاوه برای صادرات محصولات تولیدی از مزایای این طرح است.

پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه هم با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول امروز با دستور رئیس جمهور افتتاح می‌شود. 

این مجتمع یکی از ۱۷ طرح پتروشیمی وعده داده شده وزیر نفت برای افتتاح در سال ۹۹ است که در عسلویه به بهره برداری خواهد رسید.

کار احداث پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و امروز این طرح روزانه یک میلیون دلار درآمدزایی دارد.

در لرستان هم تولید سالانه ۱۰۰ تن کاتالیست به بهره برداری خواهد رسید. این کارخانه وظیفه تولید کاتالیست‌های راهبردی صنعت پتروشیمی کشور را برعهده دارد.

این سه طرح در مجموع با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون دلار راه اندازی شده است و بیش از ۴ میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی ایران اضافه می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز