خبرگزاری کار ایران

روحانی مطرح کرد؛

اعتراف می‌کنم روزهای بسیار سختی را می‌گذرانیم/ دستور ارائه اینترنت رایگان به خبرنگاران

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۴۱۴

رئیس جمهور در آئین افتتاح طرح های ملی وزارت نفت یکی از راه‌های تامین ارز را خودکفایی در محصولات ارز بر عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، "حسن روحانی" رئیس جمهور امروز ۱۶ مردادماه در آیین بهره برداری از طرح‌های کلی وزارت نفت، اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح سه پروژه بودیم که نشان از  خودکفایی و استقلال دارد و افزایش درآمدهای غیرنفتی و ارزآوری را در پی خواهد داشت. همچنین امروز تولید کاتالیست را داشتیم که برای ما بسیار مهم بود، چرا که پیش از این نیازمند بودیم آن را از خارج تهیه کنیم، اما اکنون در بخش بزرگی به خودکفایی رسیده و روی پای خودمان ایستاده‌ایم؛ جوانان دانشمند خودمان این طراحی را انجام داده‌اند که اکنون به ثمر رسیده است و برای ما خوشحالی مضاعف دارد که شرکت‌های دانش‌بنیان در همه زمینه.ها فعال هستند و در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی می‌رسیم.

وی افزود: یکی از راه‌های تامین ارز این است که تولید ما به گونه‌ای باشد که در بسیاری از رشته‌ها، در ساختن قطعات و تولیداتی که مورد نیاز کشور است ما را بی‌نیاز از ارز کند. خوشبختانه امروز شاهد چنین تحولی در کشور هستیم آن هم در سال‌هایی که در شرایط سخت تحریم اقتصادی هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه همواره تاکید کرده‌ایم که می‌خواهیم از صادرات نفت خام فاصله بگیریم و به جای اینکه نفت و گاز را به صورت خام صادر کنیم آن را تبدیل به فرآورده‌های با ارزش کنیم، گفت: یکی از این فرآورده‌ها پتروشیمی است خوشبختانه در زمینه پتروشیمی شاهد یک تحول بسیار بزرگ هستیم. وزیر نفت نیز توضیح دادند که در سال ۷۶ کل تولید پتروشیمی حدود یک میلیارد دلار بوده است. در آغاز دولت تدبیر و امید در سال ۹۲ حدود ۱۱ میلیارد دلار بوده و به همین صورت در حال پیشرفت هستیم. اکنون شاهد یک جهش بزرگ تا پایان امسال و سال آینده هستیم که تولید کشور در پتروشیمی را به دو برابر می‌رساند و امسال که سال ۹۹ است تا پایان سال ۱۷ طرح پتروشیمی را افتتاح می‌کنیم که از این مجموع ۱۳ طرح باقی مانده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این ریل‌گذاری و سرمایه‌گذاری‌های لازم را برای جهش سوم که در سال ۱۴۰۴ به ثمر می‌رسد آماده می‌کنیم اکنون در حال رسیدن به ۲۵ میلیارد دلار هستیم و در جهش بعدی به ۳۷ میلیارد دلار خواهیم رسید که یک تحول و جهش بزرگ در کشور است. از همه تلاشگران و کسانی که سرمایه‌گذاری کردند تشکر می‌کنم.

رئیس دولت خاطر نشان کرد: این که یک پتروشیمی با سرمایه فرهنگیان عزیز کشور افتتاح شده است بسیار خوشحال کننده است با توجه به اینکه کارمند‌های دولت و فرهنگیان یک حقوق ثابت دارند و بعد از بازنشستگی نیز ثابت‌تر می‌شود، باید چیزی در کنار آن وجود داشته باشد تا بعد از بازنشستگی بتوانند کمک حال باشد و اکنون با توجه به این که بورس ما فعال است شرکت‌ها می‌توانند در آن فعال باشند. شرکتهای دولتی باید کم‌کم مدیریت شرکت‌ها را کنار بگذارند و صاحبان سهام مدیریت آن را به دست بگیرند.

روحانی ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: از فعالیت و تلاش همه رسانه‌ها و خبرنگار‌ها برای آگاهی و هوشیاری و نشاط مردم، تشکر می‌کنم؛ چون دشمنان ما قصد دارند نشاط را از ما بگیرند و ما را مأیوس کنند، رسانه‌های داخلی و خبرنگاران عزیز ما رسالت بسیار سنگینی دارند و آن ایجاد امید و اعتماد و نشاط است.

وی افزود: من اعتراف می‌کنم روزهای بسیار سختی را می‌گذرانیم، فشار دشمنان بر ما بسیار سنگین است، ما در‌ کنار کرونا، تحریم، تحریف، تهدید و دشمنانی داریم که در رسانه‌های بیگانه و خارجی قصد دلسرد کردن مردم را دارند اما در عین حال در برابر همه اینها امید، اعتماد، ایمان، وحدت و هماهنگی را داریم و به حمدالله امروز شاهد وحدت قوای کشور، نیروهای مسلح و مردم در سایه هدایت‌های مقام معظم رهبری هستیم و در این زمینه رسانه‌ها و خبرنگاران می‌توانند نقش مهمی داشته باشند.

رییس دولت دوازدهم گفت: به وزیر محترم ارتباطات دستور می‌دهم که مثل سال گذشته امسال هم به مناسبت روز خبرنگار هدیه‌ای تقدیم خبرنگاران شود و مشابه پارسال اینترنت رایگان در اختیار آنها قرار بگیرد، ان‌شاالله این روز برای خبرنگاران مبارک باشد و عید سعید غدیر خم هم برای همه شیعیان و مسلمانان مبارک باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز