خبرگزاری کار ایران

صالحی خبر داد؛

دولت هفته آینده در مورد هفت تپه تصمیم‌گیری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۳۴۸

صالحی، رئیس سازمان خصوصی سازی کشور گفت: دوشنبه هفته آینده در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور موضوع مجتمع هفت تپه با قید فوریت بررسی و قطعاً دوشنبه آتی در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش ایلنا، جلسه بررسی مشکلات کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه بعد از ظهر دیروز در نشستی به ریاست "علی نیکزاد"، نایب رئیس مجلس و با حضور ۱۰ تن از نمایندگان کارگران مجتمع هفت تپه و همچنین رئیس سازمان خصوصی سازی، تعدادی از نمایندگان و مسئولین دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

در این جلسه نمایندگان کارگران هفت تپه؛ لغو خصوصی سازی این مجتمع و جلوگیری از اقدامات مشابه در آینده، لزوم نظارت دقیق دستگاه‌های متولی بر روند خصوصی سازی، بازگشت به کار کارگران اخراجی، پرداخت حقوق معوقه و همچنین تمدید بیمه تأمین اجتماعی کارگران این مجتمع را از جمله خواسته‌های اصلی کارگران معترض عنوان کردند.

علیرضا صالحی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در این نشست گفت: دوشنبه هفته آینده در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور موضوع مجتمع هفت تپه با قید فوریت بررسی و قطعاً دوشنبه آتی در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

نایب رئیس مجلس نیز در پایان این جلسه ۳ ساعته، تصریح کرد: علاوه بر پیگیری این موضوع در سطح معاون اول رئیس جمهور در هفته آتی مقرر شد که بیمه تأمین اجتماعی تمامی کارگران تا پایان سال تمدید شود.

وی با اشاره به زمان کشت یک ماهه نیشکر در اواخر مرداد ماه، افزود: استاندار خوزستان وظیفه دارد مدیریت زمان کشت را بر عهده گیرد و آقای کتب عمیر (نماینده مردم شوش) نیز موظف است تا هفته آتی با تهیه لیست کارگران، دفترچه تأمین اجتماعی آنها را تا پایان سال تمدید کند.

نایب رئیس دوم مجلس گفت: چهارشنبه هفته آتی جلسه دومین جلسه پیگیری حقوق کارگران هفت تپه را برگزار می‌کنیم، رئیس سازمان خصوصی‌سازی باید تا آن زمان موضوع اهلیت یا عدم اهلیت در واگذاری مجتمع کشت و صنعت هفت تپه را به مجلس اعلام کند.

نیکزاد افزود: آقای بابایی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس نیز پیگیری‌های لازم در تأمین و اختصاص منابع، برای پرداخت علی الحساب حقوق معوقه کارگران این مجتمع از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی را بر عهده دارد.

گفتنی است، هفته گذشته و به دنبال طرح شکایت کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه در کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس، ۳ تن از نمایندگان تهران عضو این کمیسیون در سفری به شوش مطالبات کارگران را پیگیری کردند که در نهایت منجر به برگزاری این نشست شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز