خبرگزاری کار ایران

الهیان در صحن علنی مجلس:

وزارت علوم آمادگی اجرای پروتکل‌های بهداشتی کنکور را ندارد/ طرح دوفوریت تعویق کنکور هر چه سریع‌تر اعلام وصول شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۰۱۲

نماینده تهران با بیان اینکه وزارت علوم شرایط اجرای پروتکل‌های بهداشتی کنکور را ندارد از هئیت رئیسه مجلس خواست هر چه سریعتر طرح دو فوریت لغو کنکور را اعلام وصول کنند.

به گزارش ایلنا، زهره الهیان در جلسه علنی امروز چهارشنبه ۱۴ مردادماه۹۹ مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی گفت: در شرایط کنونی برگزاری کنکور موجب نگرانی خانواده‌ها و داوطلبان شده است، چرا که وزارت علوم آمادگی لازم برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی را ندارد و رعایت نکردن این پروتکل‌ها موجب به خطر افتادن جان داوطلبان و خانواده‌های آنها می‌شود.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که کنکور در فضای بسته برگزار می‌شود، امکان انتقال آلودگی افزایش می‌یابد، این در حالی است که بسیاری از استان ها از نظر شیوع کرونا وضعیت قرمز داشته و تعداد بیماران بستری شده به ۵۰ برابر رسیده و کادر پزشکی خسته و فرسوده شده اند.

وی اضافه کرد: با برگزاری کنکور با یک میلیون و ۲۰۰ هزار داوطلب، وضعیت بدتر می‌شود، چرا که مسائلی مانند ازدحام پشت درب های محل های برگزاری آزمون، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و... موجب انتقال ویروس خواهد شد.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه باید پاسخگوی مردم بود، ادامه داد: طرح دوفوریت تعویق کنکور هر چه سریعتر اعلام وصول شود، چرا که براساس این طرح حدود ۸۰ درصد صندلی ها بدون برگزاری کنکور تعیین تکلیف می شود و تنها تعداد کمی از داوطلبان ناچار به حضور در جلسات کنکور خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز