خبرگزاری کار ایران

قالیباف در صحن علنی مجلس:

مجلس به دنبال آن است که مسکن در کشور احتکار نشود

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۸۵۰

رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز مجلس با اشاره به موضوع اخذ مالیات از خانه‌های خالی اظهار داشت: مجلس در این طرح به دنبال آن است که مسکن در کشور احتکار نشود، نه اینکه اگر فردی پنج خانه دارد از آن مالیات بگیریم، از این رو موضوع و بحث این طرح فقط اخذ مالیات نیست.

به گزارش ایلنا، "محمدباقر قالیباف"  در نشست علنی امروز، چهارشنبه ۱۴ مردادماه ۹۹ مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح اخذ مالیات از خانه های خالی و با اشاره به پیشنهادات برخی نمایندگان برای حذف بخش هایی از طرح در خصوص مساکن فرعی گفت: مجلس در این طرح به دنبال آن است که مسکن در کشور احتکار نشود، نه اینکه اگر فردی پنچ خانه دارد از آن مالیات بگیریم، از این رو موضوع و بحث این طرح فقط اخذ مالیات نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  مجلس موضوع اخذ مالیات از مسکن را در قوانین دیگر از جمله CGT پیگیری می کند و این مسائل در دستور کار آینده ما قرار دارد. در شرایط کنونی قصد ما این است که خانه‌ای که از پول افراد و سرمایه های کشور ساخته شده، در سفته بازی قرار نگیرد و افراد با افزایش تورم به دنبال افزایش سود و درآمد نباشند و فردی که ۱۰ خانه هم دارد، آن را خالی نگه ندارد و عرضه کند.

وی افزود: حال این موضوع که چرا یک فرد ۱۰ خانه دارد، مبحث دیگری است و در جای دیگر باید مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز