خبرگزاری کار ایران

میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با ایلنا:

طرح تامین کالاهای اساسی برای ۷ دهک پایینی جامعه است/ بررسی ارائه یارانه غیرنقدی در کمیسیون برنامه و بودجه/ مشکلی در مورد کالاهای اساسی نداریم

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۷۶۵

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در طرح تامین کالاهای اساسی به دنبال این هستیم که این کالاها به گونه‌ای توزیع شوند که حداقل به ۷ دهک پایینی جامعه که مشمول طرح معیشتی دولت هستند داده شود.

محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تصویت کلیات طرح تامین کالاهای اساسی در کمیسیون برنامه و بودجه گفت: طرح موسوم به تامین کالاهای اساسی در واقع همان طرحی است که فوریتش در صحن مجلس به تصویت رسید و ما در کمیسیون کلیاتش را تصویب کردیم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این طرح یک تشابهاتی با کالابرگ‌ برای تامین کالاهای اساسی که از آن صحبت می‌شود دارد، اما هنوز نهایی نشده است.

وی ادامه داد: پیشنهادهای متعددی در کمیسیون مطرح شد و در جلسه امروز بعداز ظهر هم بررسی این طرح را خواهیم داشت.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو ادامه داد: طرح اولیه این است که کالاهای اساسی به گونه‌ای توزیع شوند که حداقل به ۷ دهک پایینی جامعه که مشمول طرح معیشتی دولت هستند، داده شود.

وی بیان کرد: قصد از این طرح است که افراد در فاصله زمانی مشخص به کارت‌های یارانه‌‌شان مبالغی ریخته شود و از مراکزی کالاها را با قیمت دولتی تهیه کنند.

میرتاج‌الدینی افزود: طرح‌های تکمیلی در کنار این طرح مطرح شده است، مانند این‌که در فاصله زمانی ۲ یا ۳ ماه سهمیه یارانه غیر نقدی در اختیار افراد قرار گیرد برای خرید کالا و امکان نقد شوندگی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: قصد این طرح این است که دهک‌های متوسط یا متوسط به پایین کالاهای مورد نیاز خودشان را تا پایان سال و تا وقتی که شرایط بهتر شود، مایحتاج خودشان را تهیه کنند.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو درباره این‌که پیشنهاد چنین طرح‌هایی موجب گمانه‌زنی‌های در خصوص کمبود کالاهایی اساسی می‌شود، گفت: خیر، ما اصلا کمبود کالای اساسی در کشور نداریم انبارهایمان پر است، بحث قدرت خرید مردم است.

وی ادامه داد: طرحی که مطرح شده کمک معیشتی است در این شرایط اقتصادی، اتفاقا کالا زیاد است اما به قیمت دولتی نیست و افراد توانایی خرید ندارند و آن‌‌ها را آزاد خریداری می‌کنند ما می‌خواهیم از طریق به آن‌‌ها کمک شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز