خبرگزاری کار ایران

فلاحی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

سختگیرانه بر برگزاری آزمون سراسری و ارشد نظارت می‌کنیم/ پیگیری تخلفات کنکور دکتری در کمیسیون آموزش/ از ورزشگاه‌ها در مواردی استفاده می‌شود که امکان اجرای قانون یک چهارم نیست

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۷۵۱

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آنچه که تصمیم‌گیران بیان کردند، قرار شد در جاهایی از ورزشگاه‌ها برای کنکور استفاده شود که امکان اجرایی شدن قانون یک چهارم نیست.

احمد حسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره انتقاد داوطلبان کنکور ارشد مبنی بر این‌که گفته شد وزارت ورزش آمادگی برگزاری کنکور را در ۸ هزار ورزشگاه دارد اما این دسته از داوطلبان باید در سالن‌های اجتماعات، دانشگاه‌ها و مدارس کنکور دهند، گفت: الزما از همه ورزشگاه‌ها قرار نیست برای برگزاری کنکور استفاده شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در برخی از مکان‌های برگزاری آزمون‌ها آن یک چهارمی که مدنظر است برای رعایت فاصله گذاری، جواب می‌دهد و برخی دیگر جواب نمی‌دهد که ما در این حالت از ورزشگاه‌ها استفاده می‌کنیم.

وی افزود: در گذشته این‌گونه بود که ۱۰۰ نفر در یک سالن برای برگزاری کنکور گرد هم جمع می‌شدند اما امروز با توجه به شرایط باید ۲۰ نفر در یک جا برای آزمون با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی کنار هم قرار گیرند.

حسین فلاحی تاکید کرد: طبق آنچه که تصمیم‌گیران بیان کردند، قرار شد در جاهایی از ورزشگاه‌ها برای کنکور استفاده شود که امکان اجرایی شدن قانون یک چهارم نیست.

وی تاکید کرد: ۸  هزار ورزشگاهی که وزارت بهداشت می‌گوید برای اماکنی است که وسیع نیستند و گردهمایی داوطلبان خطر آفرین می‌شود.

فلاحی درباره این‌که باتوجه به نزدیکی کنکور ارشد، نظارت روی برگزاری این کنکور چگونه خواهد بود، بیان کرد: قطعا نظارت سختگیرانه‌ای روی کنکورهای باقیمانده خواهیم داشت.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گروه ۱۳ نفره متشکل از ۸ نماینده مجلس شورای اسلامی و ۵ نفر از وزارت بهداشت است که ۸ نماینده مجلس از ۴ کمیسیون آموزش، بهداشت، فرهنگی و اجتماعی هستند و قرار است بالای سر وزارت علوم باشند تا بر نحوه برگزاری کنکور نظارت کنند.

وی درباره این‌که آیا کم‌کاری‌ها و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنکور دکتری در کمیسیون آموزش پیگیری خواهد شد، گفت: قطعا همین‌طور است و موارد را مورد بررسی و پیگیری قرار خواهیم داد.

حسین فلاحی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت می‌گوید زمان برگزاری کنکور دکتری ۵۶۰ ناظر داشته است که حدود ۱۰ مورد تخلف گزارش شده است، به طور مثال شخصی ماسکش را برای لحظه ‌ای برداشته همان دقیقه هم عکسی گرفته شده و یا فردی کار دیگری انجام داده است، این‌ها الزاما تخلف محسوب نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که برخی از داوطلبان کنکور دکتری می‌گویند پس از آزمون به بیماری مبتلا شده‌اند آیا این موارد پیگیری خواهد شد، عنوان کرد: وزارت بهداشت می‌گوید من باید پاسخگویی عواقب برگزاری کنکور باشم. وزارت بهداشت عنوان می‌کند، بهترین راه این است که کنکور را برگزار نکنیم در این صورت پاسخگو هم نیستم، اما می‌گویم با رعایت پروتکل‌ها می‌شود آزمون‌ها را برگزار کرد و درصد کمی خطا وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش ادامه داد: می‌گویند کنکور سراسری و ارشد با رعایت پروتکل‌ها برگزار شود و هیچ مشکلی نیست، این را هم کسی می‌گوید که گفته عواقب را بر عهده می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز