خبرگزاری کار ایران

نظر آیت الله مکارم درباره برگزاری عزاداری‌های ماه محرم:

ستاد ملی مبارزه با کرونا حق ندارد هیچ هیئتی را تعطیل کند

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۶۸۶

آیت الله مکارم سیرازی در پاسخ به تعدادی سوال پیرامون عزاداری در ماه محرم گفت: چنانچه ستاد ملی مبارزه با کرونا بتواند هیات‌ها را وادار به رعایت موازین بهداشتی کند، حق ندارد هیچ هیاتی را تعطیل کند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله «ناصر مکارم شیرازی» از مراجع تقلید به چند استفتاء در مورد برگزاری عزاداری در ماه‌های محرم و صفر و در ایام شیوع ویروس کرونا، پاسخ داد.

 استفتائات انجام شده به شرح زیر است:

۱) آیا ستاد ملی مبارزه با کرونا به خاطر عدم مراعات موارد بهداشتی اعلام‌شده از جانب چند هیات محدود، می‌تواند اقدام به تعطیلی همه هیئات و آیین های مذهبی نماید؟

پاسخ: چنانچه بتواند آن هیات‌ها را وادار به رعایت موازین بهداشتی کند، حق ندارد هیچ هیاتی را تعطیل کند.

۲) در صورت امکان برگزاری آیین‌های عزاداری حسینی در محیط‌های باز (غیر سرپوشیده)، آیا می‌توان از برگزاری آیین‌های همراه با مراعات موارد بهداشتی اعلام‌شده در مکان‌های سرپوشیده جلوگیری کرد؟

پاسخ: درصورتی‌که رعایت شود، نباید تعطیل شود.

۳) آیا شخصی که در حال حاضر کرونا دارد یا مشکوک به کرونا است جایز است در مراسم عزاداری شرکت کند؟

پاسخ: جایز نیست.

۴) آیا عمل به دستورات ابلاغی(مثل ماسک زدن، رعایت فاصله‌های اجتماعی و غیره) ستاد مبارزه با کرونا در مجالس امام حسین(ع) واجب است؟

پاسخ: آری، همه‌جا لازم است.

۵) کسی که نذر به اطعام عزاداران در محل عزاداری نموده است، با توجه به ممنوعیت اطعام در محل عزاداری، می‌تواند غذاها را به‌صورت بسته‌بندی‌شده پخش کنند؟

پاسخ: مانعی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز