خبرگزاری کار ایران

دعوت سازمان پزشکی قانونی کشور از مراکز علمی و تحقیقاتی برای ارائه طرح‌های پژوهشی کاربردی

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۴۸۴

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور در قالب یک فراخوان، مراکز علمی و تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان را برای ارائه طرح‌های پژوهشی کاربردی، دعوت به همکاری کرد.

به گزارش ایلنا، سید امیرحسین مهدوی، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: سازمان پزشکی قانونی سازمانی تخصصی است که متناسب با وظایف و تکالیف معین شده در قانون در حوزه‌های مختلف بالینی، آزمایشگاهی ، تشریح ، صحنه جرم و کمیسیون‌های تخصصی و در قالب پاسخ به استعلامات مقامات ذیصلاح به هموطنان ارائه خدمت می‌کند.

وی تصریح کرد: تلاش این سازمان همواره معطوف به بهره گیری از آخرین متد‌های روز و استفاده از پیشرفته‌ترین امکانات تجهیزاتی دنیا در انجام فعالیت‌های حوزه‌های تخصصی و بویژه دو حوزه آزمایشگاهی و تشریح و صحنه جرم بوده است.

 مهدوی با اشاره به مشکلات سازمان در خصوص تأمین تجهیزات و مواد مصرفی اظهار کرد: تکنولوژی بالای تجهیزات و هزینه‌های زیاد تهیه دستگاه‌ها و مواد مصرفی مورد نیاز آن‌ها از یک سو و تحریم‌های ظالمانه آمریکا از سوی دیگر و مشکلاتی که سال هاست تهیه ملزومات دستگاهی و مواد مصرفی را با مشکلات مختلفی رو برو کرده، سازمان را بر آن داشت تا با اتکا به نیرو‌های متخصص داخلی در راستای خوداتکایی و کاهش وابستگی به خارج از کشور قدم بردارد.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان ادامه داد: در همین راستا مرکز تحقیقات پزشکی قانونی اقدامات قابل تقدیری داشته که منجر به ساخت تعدادی از تجهیزات مورد نیاز سازمان شده؛ تعدادی از این تجهیزات در گذشته رونمایی شده است، در حال حاضر نیز چند پروژه مهم در دست انجام است که امیدواریم با طی مراحل نهایی تست‌ها و دریافت تاییدیه‌های لازم، نهایی شده و بخشی از نیاز کشور و این سازمان را به مواد مصرفی مورد نیاز برطرف نماید.

 مهدوی با تأکید بر تصمیم سازمان به توسعه این جریان و سرعت بخشی به نهضت اتکا به درون و برطرف کردن مشکلات احصاء شده، تصریح کرد: سازمان پزشکی قانونی کشور با تدوین دو برنامه تحولی تحت عناوین" توسعه پژوهش‌های کاربردی به منظور شناسایی و به کارگیری روش‌های نوین تشخیصی" و "بهره گیری ازظرفیت شرکت‌ها و مراکز علمی و پژوهشی در جهت تولید تجهیزات و لوازم تخصصی مورد نیاز"، از تمامی مراکز علمی و تحقیقاتی که امکان فعالیت در بخش‌های مورد نیاز سازمان را دارند دعوت به همکاری می‌نماید.

وی با بیان اینکه فهرست نیاز‌ها و مشکلات احصا شده سازمان و نیز پروپوزال فناورانه در سایت سازمان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است، اظهار امیدواری کرد: با شناسایی و جلب همکاری مراکز علمی و تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان در تهران و دیگر استان‌ها و بهره گیری از دانش و تجربه محققین و دانشمندان کشورمان، گامی مؤثر درجهت رفع نیاز‌ها و مشکلات حوزه‌های تخصصی سازمان است برداشته شود.

لیست مشکلات و نیاز‌ها و همچنین پروپوزال فناورانه از طریق فایل‌های زیر در دسترس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز