خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در بوسنی خبر داد؛

افزایش ۴ برابری حجم مبادلات تجاری میان ایران و بوسنی

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۲۱۵

سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین از افزایش چهار برابری حجم مبادلات تجاری میان تهران و سارایوو در چهار سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، «بیسرا تورکوویچ» معاون نخست وزیر وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین در دیدار با محمود حیدری سفیر ایران در سارایوو، بر لزوم پیشبرد مناسبات دوستانه دو کشور در ابعاد مختلف تاکید کرد و از تلاش‌های سفیر کشورمان در این راستا قدردانی کرد.

در این دیدار خداحافظی که با توجه به نزدیکی پایان ماموریت سفیر کشورمان صورت پذیرفت، حیدری ضمن تشریح تلاش‌ها و دستاوردهای حاصل شده در راستای پیشبرد روابط دو کشور در سالیان اخیر، خواستار حفظ روند رو به گسترش مناسبات دو جانبه در آینده شد.

در این دیدار سفیر کشورمان از افزایش چهار برابری حجم مبادلات تجاری دو کشور در چهار سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا تا حدی باعث کندی این روند شد که امیدواریم با غلبه بر این بیماری، شتاب گسترش مناسبات از سر گرفته شود.

حیدری همچنین با اشاره به سفر پیشین محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به سارایوو ابراز امیدواری کرد: در آینده فرارو شاهد سفر وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین به تهران باشیم.

در این دیدار همچنین وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین از وضعیت شیوع کرونا در ایران جویا شد و ابراز امیدواری کرد که مردم ایران هرچه زودتر بر این بیماری غلبه کنند.

همچنین «بیسرا تورکوویچ» با یادآوری نقش موثر حمایت های دولت و ملت ایران از مردم بوسنی و هرزگوین در زمان سخت گذشته تصریح کرد: ملت بوسنی و هرزگوین همواره قدردان حمایت‌های ملت ایران باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز