خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور:

شرایط مازندران، خوزستان و فارس از نظر شیوع کرونا بهتر شده است/ سریال‌ پنجشنبه‌های افتتاح تا پایان سال ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۳۲۰

رئیس‌جمهور گفت: شرایط استان‌های مازندران، خوزستان و فارس از نظر کرونا بهتر شده و مردم بیش از گذشته در حال رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضمن تبریک عید سعید قربان اظهار کرد: بسیار مهم است که ما در این شرایط سختی که دشمنان برایمان به وجود آورده‌اند، به خوبی می‌بینیم که ملت ما در برابر تحریم و کرونا به خوبی ایستادگی می‌کنند.

وی افزود: شرایط استان‌های مازندران، خوزستان و فارس از نظر کرونا بهتر شده و مردم بیش از گذشته در حال رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند؛ هرچه مردم اصول بهداشتی را بیشتر رعایت کنند، موفقیت ما بیشتر و سریع‌تر خواهد بود و زحمت مادر پزشکی کمتر خواهد شد.

رییس دولت دوازدهم بیان کرد: امروز همین افتتاح‌ها به ما نشان داد که صنعت در کشور ما تا چه حد اهمیت دارد؛ بخش بزرگی از بار تولید کشور بر دوش صنعت است، امروز ما در زنجیره فولاد حرکت خوبی را مشاهده می‌کنیم.

روحانی ضمن تشکر از وزارت صمت در دولت یازدهم و دوازدهم، گفت: ما در زنجیره فولاد آنچه در سال ۹۲ داشتیم، امروز به دو برابر آن رسیده‌ایم؛ فقط امسال ۲۶ میلیون تن زنجیره فولاد ما افزوده می‌شود و از این ۲۶ میلیون تن، ۱۶ میلیون تن آن افتتاح شده است، این نشان می‌دهد که کشور ما در مسیر تولید است.

وی ادامه داد: من اصرار دارم هر پنجشنبه افتتاح‌های بزرگ را انجام دهیم، یعنی سریال‌ پنجشنبه‌ها را به شرط حیات تا پایان سال ادامه خواهیم داد. ما شنبه‌ها به دشمنان نشان خواهیم داد که در برابر بیماری کرونا چگونه مقاومت خواهیم کرد و در پنجشنبه‌ها با کار افتتاح و تولید نشان‌شان می‌دهیم که برخلاف تحریم‌ها ما اقتصادمان را زمین نگذاشته‌ایم.

رییس‌جمهور اظهار کرد: امروز ۵ هزار و ۶۰۸ میلیارد تومان طرح در سه استان مازندران، فارس و خوزستان افتتاح شده است و این نشانگر این است که ما در مسیر حرکت هستیم.

وی اضافه کرد: ما در برابر این ویروسی که همه عالم را درگیر کرده‌ است، با همه توان و با ایثار کادر درمان می‌ایستیم و ان‌شا‌الله موفق می‌شویم، همچنین ما جهش تولید را با همه توان ادامه خواهیم داد.

روحانی گفت: امسال سالی است که فضای بیکاری زیاد است و عده زیادی دچار مشکل شده‌اند، اما باید شغل‌های دیگری برای مردم ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: منطقه شمال ما منطقه‌ای است که برای توسعه محصولات کشاورزی، بخش صنعتی و بخش چوب آماده است، درآمد زراعت چوب در شمال از برنج هم بیشتر است بر همین اساس باید زمین‌هایی به زراعت چوب اختصاص دهیم و حتی می‌توانیم صادرکننده چوب و فولاد باشیم.

رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود با تاکید مجدد بر لزوم اتحاد و همدلی میان همه قوا و نیروهای کشور، بیان داشت: راه حل ما این است که همه دست به دست هم دهیم، فضای تعامل سازنده بین همه قوا و بخش خصوصی و دولتی برقرار و مشکلات مردم توسط دولت حل شود.

وی ادامه داد: من اعتراف می‌کنم هنوز هم مشکلاتی برای تولید وجود دارد و مواردی وجود دارد که ما می‌توانیم آن را برطرف کنیم. من در همین هفته‌ای که گذشت عصر روز دوشنبه با تولیدکنندگان برتر کشور در صنایع فولاد و پتروشیمی جلسه‌ای داشتم و دیدم که همه دارند تلاش می‌کنند و روحیه قوی دارند اما در عین حال مشکلاتی دارند که قابل حل است و همه مشکلات آن‌ها را صبح روز بعد یعنی سه‌شنبه در جلسه ستاد اقتصادی دولت مطرح و به همه آن‌ها رسیدگی کردیم.

روحانی در ادامه ابراز داشت: این نشان می‌دهد مشکل قابل حل است و باید بیشتر وقت بگذاریم و بیشتر کار کنیم. همچنین این رابطه نزدیک میان بخش خصوصی و دولتی سرعت ما را بیشتر و دشمنان ما را ناامید می‌کند و ما می‌توانیم در همه زمینه‌ها ملت موفقی باشیم.

وی در پایان به روز عرفه و عید قربان اشاره و تصریح کرد: امیدواریم که امروز مردم ما عرفه خوبی داشته باشند و دعا و راز و نیاز با خداوند را در اجتماعات با رعایت پروتکل‌ها و یا در خانه‌ها با کمک و تلاش صداوسیما و فضای مجازی برگزار کنند. همچنین فردا که عید قربان است من از همه مردم مخصوصاً برادران عزیز اهل سنت می‌خواهم که اصول و نکات بهداشتی را کامل رعایت کنیم، رعایت این موارد قطعا موجب فزونی برکت این ایام مبارک می‌شود. ان‌شاءالله خداوند این ایام را برای ملت ما و همه مسلمانان جهان مبارک قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز