خبرگزاری کار ایران

روایت عضو حقوقدان شورای نگهبان از حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۶۰۲

یک عضو شورای نگهبان به بیان روایتی از بررسی ایرادات "طرح تقویت مرزبانی جمهوری اسلامی ایران" و "طرح تقویت بسیج مستضعفین" پرداخت.

به گزارش ایلنا، هادی طحان نظیف در اینستاگرام نوشت:

"روایت پارلمان یازدهم؛ سه‌شنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹، به مجلس رفتم. «طرح تقویت مرزبانی جمهوری اسلامی ایران» و «طرح تقویت بسیج مستضعفین» دستور جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بود که این دو طرح مدت‌ها قبل از طرف شورا به مجلس اعاده شده بود و از اعضای شورای نگهبان برای تبیین نظرات شورا جهت یافتن راهکارهایی به منظور رفع ایرادات آنها دعوت به عمل آمده بود.

بار اول بود که در دوره جدید مجلس شورای اسلامی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می‌رفتم. پس از احوالپرسی با رئیس کمیسیون و تبریک به نمایندگان و آرزوی موفقیت برای آنها به تبیین نظرات شورا در خصوص دو طرح مذکور پرداختم.

البته در ادامه بحث علی‌رغم اینکه راهکارهای مشخصی برای اصلاح مصوبه وجود داشت، نظر نمایندگان محترم این بود که با عنایت به اینکه از تدوین اولیه طرح‌های مذکور زمان زیادی گذشته است و هنوز این مصوبات به قانون تبدیل نشده‌اند، شاید تصویب آنها نیازها و اقتضائات امروز را مرتفع نکند و بهتر است طرح‌های جامع‌تر و به‌روزتری در این موضوعات تهیه و به تصویب مجلس برسد.

من نیز بر کمک و همراهی کارشناسی شورای نگهبان در صورت نیاز و صلاحدید نمایندگان محترم تاکید کردم که با استقبال نمایندگان کمیسیون مواجه شد.

 


انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز