خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در دیدار با وزیر خارجه آذربایجان:

برای تعمیق و توسعه روابط دو کشور از هیج تلاشی فروگذار نخواهیم بود

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۴۶۶

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با وزیر جدید امور خارجه این کشور دیدار و بر توسعه روابط دوجانبه و گسترش همکاری‌ها دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، "جواد جهانگیرزاده" سفیر ایران در جمهوری آذربایجان و "جیحون بایرام اف" وزیر جدید امور خارجه این کشور بر توسعه روابط دوجانبه و گسترش همکاری‌ها دو کشور تاکید کردند.

در این دیدار که به مناسبت پایان ماموریت جهانگیرزاده برگزار شد، ‌ وزیر خارجه جمهوری آذربایجان از توسعه روابط و همکاری‌های دوستانه و برادرانه میان دو کشور بر اساس احترام و حمایت متقابل و دوستی تاریخی ابراز رضایت کرد.

وی با اشاره به حمایت و همکاری متقابل میان دو کشور در مسائل و روابط چندجانبه و منطقه‌ای، از موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص مناقشه «قره باغ» که مبتنی بر حقوق بین الملل و حمایت از تمامیت ارضی کشورها است و همچنین از موضع عادلانه ایران در خصوص درگیری‌های اخیر میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان قدردانی کرد.  

جهانگیرزاده نیز در این دیدار با تبریک انتصاب «بایرام اف» به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان پیام و سلام وزیر امور خارجه ایران را به وی ابلاغ کرد و در ادامه با اشاره به اینکه در مدت ماموریت خود از همه امکانات موجود برای توسعه روابط دو کشور استفاده کرده است، ابراز اطمینان کرد: سفیر جدید ایران هم برای تعمیق و توسعه روابط دو کشور از هیج تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

وی از کمک‌های جمهوری آذربایجان به ایران در دوران سخت کرونایی نیز تقدیر کرد.  

سفیر ایران در باکو نیز در این دیدار با تاکید بر حمایت ایران از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان با اشاره به پیام‌های معاون رئیس جمهور، وزیر و سخنگوی وزارت امور خارجه ایران و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص درگیری‌های اخیر میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، تاکید کرد: نگرانی‌های جمهوری آذربایجان نگرانی جمهوری اسلامی ایران نیز هست.

گفتنی است، ‌جواد جهانگیرزاده از شهریور سال ۱۳۹۵ به‌عنوان سفیر ایران در جمهوری آذربایجان مشغول به کار بود و ماموریت وی در پایان مرداد سال جاری، به پایان می٬رسد؛ سیدعباس موسوی سخنگوی فعلی وزارت امور خارجه قرار است جایگزین جهانگیرزاده در باکو باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز