خبرگزاری کار ایران

گزارش نیوزویک از تنش‌های رژیم صهیونیستی و ایران در استانه انتخابات آمریکا

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۲۵۷

نیوزویک در گزارشی به تنش میان ایران و رژیم صهیونیستی پرداخت.

به گزارش ایلنا، نیوزویک نوشت: انفجارهای اخیر در ایران احتمال تشدید بحران و وقوع جنگ در خاورمیانه را در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو بالا برده است.

 آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه سابق اسرائیل، یوسی کوهن، رئیس موساد را متهم کرد که درباره حوادث اخیر ایران اطلاعات امنیتی را فاش کرده است، با این هدف که بتواند جای بنیامین نتانیاهو، رئیس حزب لیکود را بگیرد.

یک منبع امنیتی در اتحادیه اروپا گفت: اطلاعات نشان می‌دهد این انفجارها بخشی از تلاش‌های اسرائیل برای ضربه زدن به برنامه هسته‌ای ایران است.

اسرائیل در حال حاضر تلاش دارد تا با محدود کردن فعالیت گروه‌های مسلح طرفدار ایران در سوریه و لبنان و عراق، از ایجاد پایگاه‌های ایران در موقعیت‌های استراتژیک جلوگیری کند تا در صورتی که جنگ مستقیمی میان ایران و اسرائیل در گرفت، از این ناحیه ضربه نخورد.  

این در حالی است که با آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده در کاخ سفید، اسرائیل طی چند سال گذشته فعالیت خود علیه ایران را گسترش داده است.

دوره فعلی برای اسرائیل بسیار مهم است؛ چراکه امکان دارد انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در ماه نوامبر تحولاتی را شاهد باشد و سیاست فعلی واشنگتن تغییر کند، برای همین اسرائیل تلاش می‌کند تا جایی که می‌تواند   به تهران ضربه بزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز