خبرگزاری کار ایران

رایزنی وابسته نظامی ایران با وزیر کشور عراق درباره تردد اتباع و مبادلات تجاری

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۹۹۶

سردار «مصطفی مرادیان» وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران و «عثمان الغانمی» وزیر کشور عراق در نشستی درباره موضوع های مختلف از جمله تردد اتباع دو کشور رایزنی و گفت وگو کردند.

به گزارش ایلنا، در این نشست سردار مرادیان درخصوص مشکلات و موانع موجود با وجود همه گیری ویروس کرونا در زمینه ترددهای ضروری اتباع دو کشور، هماهنگی لازم در این زمینه، شتاب بخشی به افزایش مبادلات تجاری مرزی و تعمیق روابط بین دو کشور با طرف عراقی گفت وگو کرد.  

وزیر کشور عراق نیز در این دیدار برای گسترش روابط دو کشور به ویژه همکاری بین وزارت کشور ایران و عراق اعلام آمادگی کرد.  

الغانمی همچنین خواستار توسعه همکاری ها در عرصه‌های تخصصی و فنی و استفاده از تجربه، دانش و فناوری ایران در بخش های مبارزه با جرایم سازمان یافته، قاچاق مواد مخدر و تروریسم در قالب کمیته های تخصصی مشترک شد.

وی در عین حال کاهش تجارت و تردد بین دو کشور را متاثر از همه گیری ویروس کرونا دانست.   

وزیر کشور عراق تصریح کرد: به تازگی اقدام های جدی از سوی هیات وزیران و نخست وزیر عراق در زمینه بازگشایی مرزهای هوایی و زمینی با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شده است که نتایج آن در روزهای آینده منجر به شتاب و تسهیل در ترددها و افزایش حجم مبادلات تجاری بین دو کشور خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز