خبرگزاری کار ایران

از طریق ویدئو کنفرانس؛

پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی و فارس افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۵۱۹

پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در مرکز استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی و فارس به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های مرتبط، در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، محمد هاشمی مقدم، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، که در این مراسم سخنرانی می کرد با اشاره به این موضوع که ایجاد پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار که قریب به ۲ ماه پیش در تهران فعالیت آن آغاز شد کار بسیار ارزشمند و تاثیرگذاری در حوزه اقتصادی است، گفت: شروع این کار ارزشمند تجربه خوبی را در حوزه رونق اقتصادی در کشور به همراه داشته است.

وی با شاره به این موضوع که کشور ما کشوری مردم‌مدار است و مردم در آن نقش اول را بازی می‌کنند بیان کرد: بعد از بررسی‌هایی که انجام شد مشخص گردید مردم از انجام این کار بسیار رضایت دارند و این نشانه آن است که این اقدام به خوبی آغاز و در حال ارائه خدمات می‌باشد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان این موضوع که می بایست برای انجام این کار نظر مردم ملاک عمل قرار گیرد اظهار کرد: این تجربه با ارزش می‌بایست هرچه سریع‌تر با فراهم‌شدن شرایط لازم در سراسر کشور اجرایی شود تا تمامی متقاضیان ذی ربط از خدمات خوب آن بهره‌مند شوند.

وی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با وجود سنگینی تکالیفی که بر عهد دارد برای اجرای هرچه بهتر و سریع‌تر این طرح در همه استان‌ها اهتمام جدی دارد تا با همکاری تمامی دستگاه‌های ذی ربط این کار به سرانجام برسد و در نهایت علاوه بر کسب رضایت عموم متقاضیان حوزه کسب و کار رتبه کشور از لحاظ شروع کسب و کار در بین کشورهای دنیا ارتقاء یابد.

هاشمی مقدم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت ایجاد پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار و تاثیر مثبت آن بر رونق اقتصادی کشور افزود: با توجه به این که فرمان آن حضرت در ایجاد پنجره‌های واحد در سراسر کشور، امری ولایتی است، باید خود را موظف به اجرای سریع و صحیح آن بدانیم تا با جدیدت و در کنار هم این طرح مهم در کشور اجرایی شود و ثمرات آن نمایان گردد.

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان این مراسم ضمن تشکر از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به جهت همکاری خوب و صمیمانه این سازمان برای اجرای این طرح اظهار کرد: ظرفیت و اراده کشور برای اجرای این طرح بسیار زیاد است و این موضوع نشان می‌دهد که تلاش کشور برای بهبود فضای کسب و کار افزایش یافته است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این موضوع که مدت زمان صدور مجوز کسب و کار تا چند ماه گذشته در کشور در حدود ۷۲ روز بود که با تلاش بخش‌های مربوطه این زمان به ۷۲ ساعت رسیده است گفت: راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار همواره در اکثر استان‌های کشور ادامه خواهد یافت و تا آبان امسال از پنجره واحد الکترونیکی نیز رونمایی خواهد شد.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به این موضوع که با وجود کاهش زمان صدور کسب و کار در کشور اما این مدت زمان همچنان زیاد است و در تلاشیم تا آن را کوتاه‌تر کنیم اظهار کرد: با کمک سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، همت مسئولان مربوطه و مردم رتبه ایران را در خصوص بهبود فضای کسب و کار در رنک‌های جهانی بالا خواهیم آورد.

این طرح با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی، روزنامه رسمی ایران، اتاق بازرگانی، شرکت پست و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که عضو پنجره واحد فیزیکی هستند فعالیت می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز