خبرگزاری کار ایران

اسلامی خبر داد:

اختصاص یک شعبه برای رسیدگی به شکایت مستاجران در هر شهر

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۴۵۳

وزیر راه و شهرسازی از جلسه مشترک خود با دادستان کل کشور و رییس قوه قضاییه خبر داد و گفت: قرار است در هر شهری شعبه خاصی برای بررسی تخلفات صاحبخانه‌ها در عدم اجرای مصوبه ٢٥ درصدی اجاره بها تشکیل شود.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز یکشنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از ناوگان جدید ریلی در جمع خبرنگاران در خصوص شکایت برخی مستاجران از افزایش بیش از ٢٥ درصد اجاره بها، گفت: مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر سقف افزایش۲۵ درصدی در تهران، به همه دادگاه‌ها و شوراهای حل اختلاف ابلاغ شده و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای همه لازم‌الاجراست.

وی گفت: امروز نیز در جلسه با آقای منتظری و رییسی اعلام کردم و قرار شد تا در هر شهری شعبه خاص برای رسیدگی به مشکلات مستأجران و عدم رعایت مصوبه کرونا تشکیل شود.

وی ادامه داد: اسباب‌کشی از عوامل شتابدهنده گسترش ویروس کرونا و این مصوبه (مصوبه تعیین سقف اجاره‌بها) برای جلوگیری از افزایش اسباب‌کشی است و همه باید در این شرایط همدل و همیار هم باشیم و در مسیر اجرای این  قانون سنگ اندازی نداشته باشیم. 

وزیر راه و شهرسازی درباره وام ودیعه مستأجران گفت: ثبت‌نام این تسهیلات از دیروز شروع شده و برای آنکه شبهه شرعی نداشته باشد، شورای فقهی بانک مرکزی مدلی طراحی کرده که بر اساس آن تسهیلات به موجر داده می‌شود تا شبهه شرعی آن رفع شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره تعرض هواپیمای ماهان اظهار کرد: این رفتار جنگنده‌های آمریکایی برخلاف پیمان شیکاگو بود چون هواپیمای ماهان در مسیر خود در حرکت بوده است. چنین رفتاری از سوی ما محکوم است و ما به سازمان جهانی هوانوردی (ایکائو) اعتراض کرده‌ایم. دولت ایران مراتب اعتراض خود را در خصوص رفتار دولت تروریستی آمریکا به مراجع ذیربط اعلام کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز