خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در سوئد:

اسرائیل از دولت‌های اروپایی می‌خواهد راه دیوانگی را در پیش بگیرند

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۳۷۰

سفیر ایران در سوئد در واکنش به سفیر رژیم صهیونیستی در استکهلم که در مقاله‌ای از سوئد و دولت‌های اروپایی خواست تا به گفت‌وگو با ایران پایان دهند، در روزنامه اکسپرسن نوشت: اسرائیل قدیمی‌ترین و تنها رژیم اشغالگر در خاورمیانه است اما سفیر آنبه دولت سوئد و اروپا توصیه می‌کند که راه دیوانگی را در پیش بگیرند.

به گزارش ایلنا، «احمد معصومی فر» سفیر ایران در سوئیس در پاسخ به نفرت پراکنی و کینه‌توزی سفیر رژیم صهیونیستی نسبت به دولت و مردم ایران، با نگارش مقاله‌ای به ادعاهای او پاسخ داد.

وی در مقاله‌ای با عنوان «یک رژیم خشن و اشغالگر شایسته نصیحت به دیگران نیست» که در شماره اخیر روزنامه سوئدی اکسپرسن منتشر شده، نوشت: رژیمی که تاکنون ده‌ها قطعنامه سازمان ملل متحد را نادیده گرفته، می‌خواهد اروپا و سوئد را متقاعد کند که به دیپلماسی با ایران پایان دهند.

معصومی‌فر تصریح کرد: برجام یا توافق هسته‌ای ایران یک دستاورد مهم در تاریخ دیپلماسی چندجانبه و الگویی از راه‌حل دیپلماتیک برای یک اختلاف سیاسی طولانی بوده است. اکثریت قاطع جامعه بین‌المللی بر حمایت از آن اجماع داشتند، از جمله اتحادیه اروپا و دولت سوئد از حامیان اصلی آن بودند.

وی با بیان اینکه تنها مخالف این توافق دولت غیرمنطقی دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو رهبر قدیمی‌ترین و تنها رژیم اشغالگر در خاورمیانه هستند، گفت: اکنون سفیر این رژیم اشغالگر به دولت سوئد و اروپا توصیه می‌کند که راه دیوانگی را در پیش بگیرند و یک روند حل و فصل را که سرمایه‌های بین‌المللی، حقوقی، فنی و سیاسی زیادی برای رسیدن به آن هزینه شده است، نابود کنند.

سفیر ایران در سوئد یادآورشد: عجیب این نیست که دادن راهنمایی غلط در این روزها افزایش یافته است، چون قرار است افکار عمومی را از یک پروژه ضدانسانی و بحران ساز بزرگ در خاورمیانه گمراه کنند.  برخی از رژیم‌ها تنها با بحران‌سازی و نقض حقوق بین‌الملل دیگر می‌توانند زنده بمانند؛ این یک روش کلاسیک سیاست ماکیاولی است که با ساختن یک دشمن فرضی و یک تهدید توخالی، افکار عمومی را از یک موضوع جدی جهانی یعنی نقض حقوق بین الملل و اشغال سرزمین یک مردم بی دفاع منحرف سازند.

وی با اشاره به اینکه «برای رژیم‌های خشن و اشغال‌گر، عواقب انسانی سیاست‌ها مهم نیست و رسیدن به اهداف سیاسی را با هر روش و ابزاری توجیه می‌کند» افزود: توصیه به منزوی سازی و بلوکه‌کردن مردم، روشی غیرانسانی است که از چندین سال پیش علیه ساکنان غزه (بزرگ‌ترین زندان رو باز جهان با دو میلیون زندانی) دارد اعمال می شود، اکنون به اروپا توصیه می‌شود که همین روش را علیه ملت هشتاد میلیونی ایران هم اعمال کنند.

معصومی فرد بیان کرد: قابل درک است که چرا اخیرا نفرت پراکنی علیه ایرانیان افزایش یافته است، این یک روش قدیمی برای انحراف افکار عمومی است تا یک پروژه کثیف انجام شود.

سفیر رژیم صهیونیستی در استکهلم در مقاله‌ای در روزنامه اکسپرسن از سوئد و دولت های اروپایی خواست تا به گفت‌وگو با ایران پایان دهند، زیرا ایران از این وضعیت به عنوان ضعف طرف مقابل برداشت کرده و برای توسعه سیاست‌های تهاجمی خود بهره برداری می‌کند.

وی پیشنهاد داده که اکنون زمان دقیق تشدید فشارها و تحریم‌های سخت علیه ایران است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز