خبرگزاری کار ایران

موسوی به ایلنا خبر داد؛

جزئیات تدوین طرح کمک معیشتی «کرامت شهید سلیمانی» در کمیسیون اقتصادی/ با اذن رهبری از ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان کمک می‌گیریم/ طرح «دوفوریتی ساماندهی بازار خودرو» در حال بررسی است

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۳۵۸

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح کمک معیشتی در این کمیسیون با نام طرح «کرامت شهید سلیمانی» خبر داد و جزئیات بندهای آن را تشریح کرد.

علی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تدوین طرح‌های حمایتی از اقشار آسیب‌دیده در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طرحی دوفوریتی در کمیسیون اقتصادی برای ارائه کمک‌های معیشتی به خانوارهای نیازمند تدوین شد؛  البته به دلیل آن‌که در نطقم گفتم این مجلس، مجلس شهیده سلیمانی است عنوان طرح را «طرح کرامت شهید سلیمانی» گذاشتیم زیرا اعتقاد داریم کرامت انسان‌ها از هر چیزی بالاتر و مهم‌تر است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه  در جامعه اقشاری آسیب‌پذیری  داریم که با مشکلات زیر و درشت از مسکن بگیرید تا تأمین مایحتاج اولیه دست و پنجه نرم می‌کنند و ما در این طرح ۵ دهک پائین جامعه را مدنظر قرار دادیم و تدوین این طرح هم بر همین اساس صورت گرفت.

وی با بیان این‌که جامعه هدف ما اقشار ۵ دهک پایین جامعه است و شامل۴ بند می‌شود، گفت: یک بند این طرح در مورد کالاهای اساسی هر خانواده مانند برنج، گوشت، مرغ، تخم‌مرغ  و روغن است که این روزها قیمت گرانی دارند و اقشار آسیب‌پذیر به راحتی نمی‌توانند آن‌ها را تهیه کنند. 

نماینده ملکان با اشاره به اینکه بند دوم «طرح کرامت شهید سلیمانی» در مورد انرژی است، عنوان کرد: قطعا پرداخت هزینه قبوض آب و برق و گاز برای ۵ دهک پایین مقداری مشکل است ما در این بند برای این افراد سعی کردیم تخفیفی در نظر بگیریم.

وی افزود: منابع تخفیف هزینه‌های انرژی ۵ دهک پائین را از محل درآمدی ۵ دهک بالا جامعه، آنهایی که ثروتمند هستند اما یارانه دریافت می‌کنند، تامین خواهیم کرد. 

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بند سوم طرح مذکور در خصوص بحث ودیعه مسکن است؛ بر کسی پوشیده نیست که این ۵ دهک مشکل مسکن دارند. بنابراین در این طرح سعی کردیم ودیعه مسکن این دهک‌ها، باتوجه به شهر محل سکونت‌شان داده می‌شود. 

وی ادامه داد: بند چهارم هم درباره نیازهای بهداشتی و درمانی اقشار آسیب‌پذیر است. به هر حال این قشر از جامعه باتوجه به وضعیت درآمدی قطعا برای درمان و تهیه دارو مشکلاتی دارند؛ ما در این طرح سعی کردیم برای این بخش هم راهکارهایی را ارائه دهیم که مشکلات‌شان در این حوزه برطرف شود. 

موسوی تاکید کرد: البته بحث افرادی که در این دهک‌ها بیماری خاص دارند و داروهای خاص استفاده می‌کنند جداست که محور بخصوص به خودش را دارد.

وی درباره محل تأمین منابع این طرح که هزینه‌بر تلقی نشود، گفت: مصوبه برای دولت است و محل منابعش از بودجه سالانه است اما اگر دولت برخی از بندها را مانند بند اول نتوانست به طور کامل اجرا کند، ما با اجازه گرفتن از  مقام معظم رهبری از بعضی از نهادها مانند ستاد اجرای فرمان حضرت امام و بنیاد مستضعفان درخواست کمک خواهیم کرد.

نماینده ملکان تاکید کرد: رهبری حامی مستضعفان و نگران وضعیت معیشت این قشر هستند و چندین طرح را ایشان درخصوص همیاری و تعاون برای قشر مستضعف پیشنهاد کردند، از سوی دیگر انقلاب ما انقلاب مستضعفان و پا برهنه‌ها است و باید به فکر این افراد باشیم. 

وی تاکید کرد: سعی می‌کنیم با اجازه گرفتن از رهبری در اجرای بندهای این طرح از نهادهایی که می‌توانند منابعی در اختیار ما قرار دهند مخصوصا در بند اول درخواست کمک کنیم. 

موسوی گفت: طرح دیگری که در کمیسیون مطرح است «طرح دوفوریتی ساماندهی بازار خودرو» است و در این طرح سعی داریم علاوه بر ساماندهی بازار خودرو، صنعت، اشتغال و تأمین نیازهای خانوارها را هم ساماندهی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز