خبرگزاری کار ایران

فوربس بررسی کرد؛

توافق ایران و چین باعث تضعیف موقعیت آمریکا در منطقه جهان شده است

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۲۴۸

فوربس در تحلیلی به توافق میان ایران و چین پرداخت.

به گزاش ایلنا به نقل از فوربس، اتفاقاتی که به کاهش اعتبار و احترام جهانی آمریکا منجر  شده نتیجه رویه این کشور در سال‌های اخیر است.

سیاست‌های ملی‌گرایی افراطی و راهکارهای متناقض در سال‌های اخیر دولت ترامپ انزوای جهانی دولت آمریکا را به همراه داشته است و حتی می‌تواند موقعیت آمریکا را بدتر کند، این در حالی است که قرارداد ۲۵ ساله جمهوری اسلامی ایران و چین باعث تضعیف جایگاه و موقعیت آمریکا در خاورمیانه خواهد شد.

اخیراً چین و ایران اعلام کردند که در حال تدوین یک توافق  ۲۵ ساله برای گسترش روابط سیاسی و اقتصادی خود هستند. این توافق می‌تواند یک راهکار جدید برای ایران باشد تا بتواند از  فشارهای آمریکا با توجه و کمک شرق، عبور کند.

این توافق هم‌چنین موقعیت ایالات متحده را در خاورمیانه تضعیف خواهد کرد. ایالات متحده که قبلا از برجام خارج شده بود، به تازگی از سازمان جهانی بهداشت هم خارج شد تا گامی دیگر در زمینه خروج از صحنه جهانی برداشته باشد.

نقش رهبری ایالات متحده در جهان در حال کاهش است. سال‌های طولانی آمریکا با رشد اقتصادی همراه بود و  رشد اقتصادی این کشور همچنین باعث تقویت موقعیت اقتصادی و سیاسی ایالات متحده در سطح بین‌المللی نیز شده بود. اما در سال‌های اخیر این روند به نفع چین تغییر کرده است و موقعیت آمریکا رو به تضعیف می‌رود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز