خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه ناتینگهام در گفت‌وگو با ایلنا:

چهره‌هایی در دولت ترامپ فشار بر مردم ایران را موفقیت تلقی می‌کنند/ توافق با چین موجب بهبود موقعیت اقتصادی ایران می‌شود/ آینده برجام به انتخابات آمریکا بستگی دارد

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۲۰۶

استاد علوم سیسی تاکید کرد که توافق با پکن به بهبود اضاع اقتصادی ایران منجر می‌شود اما شاید یکی از جنبه‌های مهم تحریم‌های آمریکا یعنی دسترسی به سیستم بانکی غربی را برطرف نکند.

وین ریس (Wyn Rees) استاد روابط بین‌الملل و علوم سیاسی دانشگاه ناتینگهام است. حوزه تخصصی وی امنیت بین‌المللی است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در خصوص تنش‌ها میان ایران و آمریکا بیان کرده است.

توافق با چین به بهبود اقتصاد ایران کمک می‌کند

وین ریس در ابتدا در مورد توافق ایران و چین گفت: من  در مورد توافق ایران و چین اطلاعات دقیقی ندارم. اما در واقع هرگونه تجارت بین این دو کشور به ایران برای کاهش تاثیرات تحریم‌ها و بهبود اوضاع اقتصادی کمک خواهد کرد اما شاید یکی از جنبه‌های مهم تحریم‌های آمریکا - دسترسی به سیستم بانکی غربی را برطرف نکند.

فشار بر ایران به تسلیم تهران منجر نشده است

عده‌ای فشار بر ایران را موفقیت تلقی می‌کنند

وی هم چنین در ادامه در مورد تداوم تحریم‌ها در شرایط کنونی اظهار کرد: خروج ایالات متحده از برجام باعث شده ایران تغییری در مسیر خود ایجاد نکند. این فشار به تسلیم ایران منجر نشده است. اما درد و رنج قابل توجهی به مردم ایران وارد کرده و همچنان به این کار ادامه می‌دهد. چهره‌هایی در دولت ترامپ وجود دارند که فشار بر مردم ایران را نوعی موفقیت برای خود تلقی می‌کنند.

آینده برجام به انتخابات بستگی دارد

این استاد دانشگاه در مورد آینده برجام گفت: آینده این توافق به انتخابات ماه نوامبر آمریکا بستگی دارد. اگر ترامپ مجدداً انتخاب شود، من فکر می‌کنم این توافق از بین می‌رود. اگر بایدن انتخاب شود، وی گفته است که برای بازگرداندن آمریکا به این توافق تلاش خواهد کرد.

اروپا متعهد به برجام است

اروپا به خاطر ایران با آمریکا درگیر نمی‌شود

وی در مورد تلاش اروپا برای زنده نگه داشتن برجام گفت: اروپا - فرانسه، انگلیس و آلمان خود را متعهد به برجام اعلام کرده‌اند و سعی در بازگرداندن ایالات متحده به برجام دارند. اما ترامپ از پذیرش درخواست آن‌ها امتناع کرده است و اروپایی‌ها برای خشنود کردن دولت ایران با آمریکا روبرو نخواهند شد. تهران از اروپایی‌ها  خواسته که به آمریکا فشار بیاورند اما اروپا تاکنون در جهت پذیرش این خواسته عمل نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز