خبرگزاری کار ایران

تعرض به هواپیمای ماهان در ۲ برنامه تلویزیونی شبکه جهانی سحر بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۹۹۶

ایجاد مزاحمت جنگنده های آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ماهان در مسیر هوایی تهران ـ بیروت و تبعات آن، در برنامه های زنده «شبانه سیاسی» و «انداز جهان» از شبکه سحر بررسی می شود.

به گزارش ایلنا، اقدام دو جنگنده آمریکا و تعرض به هواپیمای مسافربری ایران و تبعات آن برای ایالات متحده آمریکا با حضور سید رضا میر طاهر، کارشناس امور بین الملل در برنامه شبانه سیاسی بررسی خواهد شد.

در این برنامه این اقدام اخیر آمریکا در ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ایران (ماهان)، نقض آزادی و امنیت پرواز ـ کنوانسیون شیکاگو۱۹۴۴، نقض مقررات مختلف ایکائو از جمله سارپ (SARP) و گاسپ (GASP)، نقض کنوانسیون مونترال، ۱۹۷۱ ، نقض حقوق بشر مربوط به آزادی رفت و آمد افراد، احراز مسئولیت بین المللی آمریکا در برابر ایران و غیره و نیز تبعات آن بررسی خواهد شد.

در ادامه واکنش های داخلی و جهانی به اقدام غیرقانونی آمریکا و نیز سابقه خصومت آمریکا با ایران تشریح خواهد شد.

«شبانه سیاسی» به تهیه کنندگی رستم نادری، دستیاری تهیه علی اکبر اسماعیل زاده و اجرای رسول شیخکانلو، امشب ۴ مرداد، ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه به طور زنده به روی آنتن کانال کردی شبکه سحر خواهد رفت.

«انداز جهان» برنامه دیگر شبکه سحر از کانال اردوی این شبکه است که در آن

با حضور گلشن عباس نقوی ـ کارشناس سیاسی ـ و سید جلیل مهدی، روزنامه نگار از دهلی نو، اقدام جنگنده های آمریکایی در تعرض به هواپیمای مسافربری و غیرنظامی ایران نقد خواهد شد.

سابقه حضور غیر قانونی و بدون مجوز هواپیماهای آمریکایی در آسمان سوریه، مصداق دشمنی آمریکا با ایران و سابقه ایجاد مزاحمت آمریکا برای هواپیماهای مسافربری ایرانی از جمله حمله به ایرباس در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ از موضوعاتی است که به آن پرداخته خواهد شد.

همچنین ارزیابی این اقدام هواپیماهای جنگنده آمریکا برای فریب دادن پدافند سوریه و در نتیجه ساقط کردن این هواپیما از جمله مباحثی است که توسط کارشناسان مطرح خواهد شد.

در این خصوص نیز  اقدام چند سال پیش جنگنده های رژیم صهیونیستی برای هواپیمای روسی بررسی می شود.

در آخر نیز واکنش مقامات و مسئولین جمهوری اسلامی ایران و نیز ثبت شکایت نامه رسمی به سازمان ملل و سازمان جهانی هواپیمای غیر نظامی « ایکائو» بررسی خواهد شد.

«اندازجهان» به تهیه کنندگی علی رضا مهدوی، اجرای دکتر محمد مهدی شرافت، ۴ مرداد، ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به وقت تهران به طور زنده به روی آنتن کانال اردوی شبکه سحر خواهد رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز