خبرگزاری کار ایران

در مسیر تهران به مقصد بیروت روی داد؛

ایجاد مزاحمت جنگنده خارجی برای پرواز ماهان/ هواپیمای ایرانی در فرودگاه بیروت به زمین نشست/ گمانه‌زنی درباره اسرائیلی یا آمریکایی بودن جنگنده+ فیلم

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۳۴۷

یک جنگنده خارجی در حرکتی تحریک‌آمیز و خطرناک در آسمان سوریه به هواپیمای خطوط ماهان نزدیک شد.

به گزارش ایلنا، امروز (پنجشنبه) در مسیر پرواز ۱۱۵۲ هواپیمایی ماهان از تهران به مقصد بیروت زمانی که این هواپیما در آسمان کشور سوریه بود جنگنده خارجی در حرکتی تحریک آمیز و خطرناک به هواپیمای خطوط ماهان نزدیک شد.

پس از این اقدام خطرناک جنگنده، خلبان هواپیمایی مسافری برای جلوگیری از برخورد با جنگنده اسرائیلی ارتفاع پرواز را بسرعت کاهش می‌دهد که این امر موجب شد تعدادی از مسافران این پرواز آسیب ببینند.

خبرها حاکی از آن است که دقایقی پیش هواپیمای مسافربری ماهان در فرودگاه بیروت به زمین نشسته است.

نورنیوز نوشت: در گفت‌وگویی که خلبان هواپیمای ماهان با خلبانان دو جنگنده برای اعلام هشدار جهت رعایت فاصله ایمن داشته است آنها خود را آمریکایی معرفی کرده‌اند.

در صورت تایید نهایی انجام این اقدام از سوی جنگنده های امریکایی انتظار می‌رود در اولین گام، اقدامات دیپلماتیک و حقوقی به منظور اعلام اعتراض رسمی جمهوری اسلامی نسبت به راهزنی هوایی جنگنده های ارتش تروریست آمریکا و تهدید جان مسافران پرواز مسافری انجام شد.

با توجه به منطقه وقوع این رخداد و مکالمه خلبان جنگنده با خلبان هواپیمای ماهان گمانه‌هایی در مورد اسراییلی یا آمریکایی بودن هواپیمای جنگنده وجود دارد.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز در خبری اعلام کرد، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی عمدا اقدام به پرواز در نزدیکی هواپیمای مسافربری ایران کرده اند تا پدافند هوایی سوریه به اشتباه آن را ساقط کند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه با حادثه امشب برای هواپیمای ماهان که عازم بیروت بود اظهار داشت: جزئیات این حادثه در دست بررسی است و پس از تکمیل اطلاعات اقدامات لازم سیاسی و حقوقی به عمل خواهد آمد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در عین حال در تماس مجید روانچی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد با آقای گوترش دبیرکل آن سازمان صراحتا تاکید شده است که چنانچه هر حادثه ای در مسیر  برگشت برای این هواپیما اتفاق افتد جمهوری اسلامی ایران  آمریکا را مسئول آن خواهد شناخت. این پیام همچنین به سفیر سویس در تهران نیز داده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز