خبرگزاری کار ایران

سلیمانی خبرداد:

توزیع ۴ هزار جهیزیه به همت بسیج تا پایان ماه ذی‌الحجه

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۲۳۶

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از توزیع 4 هزار سری جهیزیه به همت بسیج تا پایان ماه ذی الحجه در بین خانوارهای نیازمند خبرداد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا سلیمانی ظهر امروز در آیین رونمایی از ۴۰۰ جهیزیه به خانواده های محروم استان اصفهان با بیان اینکه کمک به ازدواج جوانان بسیار با ارزش است، اظهار کرد: امسال تلاش می کنیم سنت حسنه ازدواج را با راه انداری پویش های ازدواج آسان ترویج کنیم و با کمک مردم و رویکرد مردم پایه و با طرح های این چنینی به ازدواج آسان کمک ‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: مشکلاتی پیش روی جوانان به هر دلیلی قرار گرفته  که بخشی از آن عرف های غلطی است که در چند سال گذشته شکل گرفته است؛ اینگونه اقدامات می تواند به ازدواج آسان کمک کند؛ با این جهیزیه ها امکان شروع یک زندگی فراهم می شود، این در حالی است که کل هزینه این جهیزیه ها با یک قلم کالا در برخی از جهیزیه ها برابر است.

وی ادامه داد: برای تهیه این جهیزیه ها از کالاها ایرانی استفاده شده و اگر در حجم وسیعی شکل بگیرد چون کالای ایرانی است،  باعث جهش تولید هم می شود و  ترویج مصرف کالای ایرانی را به همراه دارد.

سلیمانی با بیان اینکه همه باید کمک کنیم که جوانان زندگیشان را شروع کنند و پشت عرف های غلط نمانند، تصریح کرد: در کل استان های کشور این برنامه را داریم و چهار  هزار  جهیزیه به این منظور آماده شده است که سهم استان اصفهان از این تعداد ۴۰۰ جهیزیه بوده که یکی از بالاترین آمارها در کشور را به خود اختصاص داده است.

سلیمانی با بیان اینکه این چهار هزار جهیزیه تا پایان ماه  ذی الحجه توزیع می شود، گفت:  نباید به این آمارها قانع باشیم و این آمارها را باید ۱۰ تا ۱۰۰ برابر کنیم و همه دست به دست هم بدهیم تا مشکلات مردم و جوانان حل شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با بیان اینکه با تسهیل ازدواج می توان سن اردواج را پایین آورد، عنوان کرد: مسئله ازدواج و جمعیت و نهادینه کردن سنت های حسنه، پیامدهای مثبت گوناگون خواهد داشت؛ یکی از محورهای مورد تمرکز بسیج، جمعیت است که متاسفانه در سال های اخیر با رشد نزولی در نرخ باروی مواجه بودیم که می تواند جامعه را آسیب پذیر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز