خبرگزاری کار ایران

آغاز بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت کشاورزی با حضور رئیس‌جمهور

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۰۸۸

مراسم بهره برداری از ۸۱۵ طرح ملی در عرصه آب و خاک و کشاورزی با حضور رئیس‌جمهور در مجموعه سعدآباد تهران آغاز شد.

به گزارش ایلنا، بخش اصلی این طرح‌ها شامل ۸۰۹ طرح و شهرک گلخانه‌ای است که بهره برداری از آن‌ها در چارچوب پویش ملی «جهاد برای جهش تولید» در ۲۷ استان آغاز می‌شود.

با بهره برداری از این شهرک‌های گلخانه‌ای ۱۲۷ هزار تن انواع سبزی و صیفی، حدود ۲۹ میلیون گل‌های شاخه بریده گلخانه‌ای و حدود ۲۵۰ تن انواع میوه‌های درختی در سایبان تولید می‌شود.

افزایش بهره وری آب، تامین نیاز داخلی و فراهم شدن امکان صادرات مازاد بر نیاز و ارزآوری به کشور و افزایش ده برابری تولید در مقایسه با فضای باز از دیگر مزایای بهره برداری از این شهرک‌های گلخانه‌ای است.

پنج طرح زیربنایی آب و خاک در مساحت ۷۳ هزار و ۵۰۰ هکتار، بخش دیگری از این مجموعه طرح‌های ملی است.

طرح تجهیز و نوسازی اراضی اعم از شالیزار و خشکه زا، طرح سامانه‌های نوین آبیاری، طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی، طرح‌های کوچک تامین آب و طرح بازسازی و نوسازی قنوات از بخش‌های مهم این پنج طرح زیربنایی آب و خاک است.

همچنین بهره‌برداری از طرح توسعه ۱۶ هزار و ۸۰۰ هکتار باغات دیم در اراضی شیبدار در مناطق مختلف کشور؛ بخش دیگری از این طرح‌های ملی است که در قالب جهاد برای جهش تولید به مرحله بهره برداری رسیده است. 

افزایش ۱۳۸ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، کمک به تغذیه و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، افزایش اشتغال پایدار و کاهش مهاجرت روستاییان و جلوگیری از حاشیه نشینی شهر‌ها از مزایای طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار اعلام شده است.

این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری ۳۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۱۰ هزار و ۳۴۰ نفر افتتاح می‌شود.

 کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، جزئیات مربوط به سرمایه گذاری، اجرا و بهره برداری از این طرح‌ها و شهرک‎های گلخانه‌ای را از شهرستان مهریز یزد در ارتباط تصویری با رئیس جمهور گزارش خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز