خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در مسقط:

ایران و عمان به دنبال پیشبرد همکاری‌های فرهنگی و تاریخی هستند

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۰۶۹

سفیر ایران در عمان گفت: روابط میان دولت و ملت‌ ایران و عمان هم اکنون در عالی‌ترین سطح قرار دارد و مقام‌های دو کشور به‌دنبال پیشبرد و تحکیم همکاری در حوزه‌های مختلف فرهنگی و تاریخی هستند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا نوری شاهرودی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان در پایان ماموریت‌ خود با  سالم بن محمد المحروقی وزیر میراث و فرهنگ سلطنت عمان دیدار کرد.

وزیر میراث و فرهنگ عمان در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان در طول دوره ماموریت در جهت تحکیم روابط دو کشور، اظهار داشت: سلطنت عمان و جمهوری اسلامی ایران دارای نزدیکی جغرافیایی و روابط فرهنگی و تاریخی مشترکی هستند و این امر می‌تواند ظرفیت خوبی برای توسعه و تعمیق همکاری‌های دو کشور باشد.

سفیر کشورمان نیز با اشاره به ظرفیت‌های مناسب فرهنگی و تاریخی عمان و تجارب کشورمان در زمینه فرهنگی و حفاظت از آثار تاریخی، گفت: روابط میان دولت و ملت‌ ایران و عمان هم اکنون در عالی‌ترین سطح قرار دارد و مقام‌های دو کشور به‌دنبال پیشبرد و تحکیم همکاری در حوزه‌های مختلف فرهنگی و تاریخی هستند.

در این دیدار دو طرف همچنین درخصوص آخرین تحولات روابط دو کشور و تحولات منطقه ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط پیش از این نیز با شیخ خلیفه بن علی الحارثی معاون سیاسی وزارت خارجه،  علی بن مسعود السنیدی وزیر تجارت و صنعت،  طاهر بن سالم العمری رییس اجرایی بانک مرکزی و  یحیی بن محفوظ المنذری رییس مجلس سنای عمان دیدار و خداحافظی کرده بود.

نوری شاهرودی اردیبهشت ۱۳۹۶ برای تصدی این سمت وارد مسقط شده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز