خبرگزاری کار ایران

آغاز همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری قوه قضاییه و فدراسیون فوتبال با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۸۵۴

دبیرشورای ارتقای آگاهی های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی قوه قضاییه، بر لزوم همکاری بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و فدراسیون فوتبال در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تاثیر بالای این همکاری تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی افتخاری، دبیرشورای ارتقای آگاهی های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی قوه قضاییه در نشست با دبیرکل و مدیران فدراسیون فوتبال که امروز  با حضور مدیران حقوقی، قضایی، رسانه ای و فرهنگی فدراسیون فوتبال برگزار شد اعضای حاضر به ریشه های شکل گیری برخی از آسیب ها در فوتبال و نقش آن در جامعه اشاره کردند و کنترل این آسیب ها را نیازمند همکاری و برنامه ریزی دوجانبه دانستند. محمد نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال نیز در همین رابطه بر لزوم همکاری مداوم و انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک تاکید کرد.

افتخاری با اشاره به نقش پررنگ رسانه ها در جامعه و ورزش کشور گفت: مدیران عامل باشگاه های فوتبال، مدیران فدراسیون، فوتبالیست ها و مدیران و خبرنگاران ورزشی با ارتقای دانش حقوقی و دانش جامعه شناسی خبر میتوانند نقش بی بدیلی در پیشگیری از آسیب ها چه در حوزه فوتبال و چه در کلیت جامعه داشته باشند. وی اعلام آمادگی کرد درصورت نیاز، معاونت اجتماعی قوه قضاییه میتواند دوره های کارگاهی دراین حوزه برگزار کند و با ارتباط مداوم با رسانه های ورزشی با این رسانه ها و مدیران روابط عمومی همکاری داشته باشد.  

دبیر شورای ارتقای آگاهی های عمومی با اشاره به اینکه اهمیت فوتبال بر کسی پوشیده نیست و دیدیم که مسابقات تیم ملی فوتبال در جام جهانی مورد توجه و تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفت اظهار کرد: فوتبال به عنوان یک ورزش محبوب و پرمخاطب میتواند در صورت مدیریت مدبرانه باعث ارتقای سرمایه اجتماعی شود. 

وی ضمن اشاره به بند۵ ماده۲ و بند۱ ماده۵ اساسنامه فدراسیون فوتبال افزود: همکاری در تحقق اهداف عام المنفعه در جامعه و پیشبرد اهداف بشردوستانه و همچنین مبارزه با خشونت از مواد مهم این اساسنامه است. 

محمد نبی دبیر کل فدراسیون نیز ضمن تاکید بر اهمیت نقش رسانه ها و خبرنگاران در ایجاد فضای پاک در جامعه، برای برنامه ریزی و آموزش در این حوزه اعلام آمادگی کرد و این موضوع را از ضرورتها و اهداف مهم همکاری دوطرفه دانست. 

دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران به اهمیت و نقش بیبدیل فضای مجازی و اخباری که در این فضا منتشر میشود اشاره کرد و از کاربران و علاقمندان خواست هیچ خبری را در این حوزه بدون تحقیق نپذیرند.

وی گفت در حوزه فرهنگ کارها و گفتارهای غیرمستقیم بیشتر موثر است و در این امر باید از ظرفیت چهره های ارزشی و محبوب در ورزش کمک بگیریم. 

نبی موفقیت نسبی فوتبال در مقایسه با رشته های دیگر را خوب ارزیابی کرد و با اشاره به تاثیر فوتبال از جنبه های مختلف در جامعه، ابراز امیدواری کرد با همکاری مداوم با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه میتوانیم در ارتقای سرمایه اجتماعی و کاهش آسیبها در فوتبال و نهایتا در جامعه، برنامه های موثری را اجرا کنیم.  

در ابتدای این نشست مدیران و کارشناسان دو طرف در خصوص ریشه های شکل گیری آسیب ها و زمینه های همکاری، نظرات خود را بیان کردند و با تصمیم اعضای حاضر مقرر شد علاوه بر ایجاد زمینه انعقاد تفاهمنامه همکاری، نشستهای تخصصی و موضوعی برگزار شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز