خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور:

تجهیزات به شکل عادلانه در مراکز پزشکی قانونی توزیع شده است

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۸۰۶

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: امکانات و تجهیزات موجود در استان‌ها مشابه امکانات موجود در مرکز است و این موضوع نشان دهنده این است که امکانات و تجهیزات فنی به شکلی عادلانه در مراکز پزشکی قانونی اعم از مرکز و استان ها توزیع شده است.

به گزارش ایلنا،  امیرحسین مهدوی، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل که صبح امروز چهارشنبه یکم مرداد در جلسه شورای قضایی استان و با حضور مقامات قضایی این استان در محل دادگستری برگزار شد، با مطلوب ارزیابی کردن نیروهای متخصص و تجهیزات این اداره کل، گفت: تجهیزات پزشکی قانونی استان اردبیل از نظر فنی و داشتن استانداردها در حد مطلوب و مناسب بوده و مشابه امکانات موجود در مرکز کشور است و این امر نشان می دهد که توزیع امکانات و تجهیزات به صورت عادلانه در سازمان پزشکی قانونی صورت گرفته است.

وی با اشاره به ضرورت نهضت خدمت رسانی به مردم، افزود: پزشکی قانونی استان اردبیل با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر جامعه به ویژه با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه، همانند گذشته باید به نحو مطلوب در کمترین زمان ممکن بیشترین و بهترین خدمت را به مردم ارائه کند.

 مهدوی با بیان اینکه بهترین پشتوانه پزشکی قانونی، دادگستری‌ها هستند، تصریح کرد: دستگاه قضایی استان اردبیل همواره و در راستای برقراری امنیت و تحقق عدالت در جامعه پشتیبانی‌های لازم قانونی را از این اداره کل داشته است که در این خصوص از دادگستری استان قدردانی می کنم.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین با قدردانی از خدمات پورعزیز، فرخی را به عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان اردبیل معرفی کرد.

در ادامه مراسم ناصر عتباتی، رئیس شورای قضایی استان با ارائه گزارشی از عملکرد شورای قضایی استان، گفت: انسجام، هماهنگی و تاثیرگذاری خوبی را در سطح استان شاهد هستیم و در این بین تاثیر پزشکی قانونی در بهبود خدمت رسانی به آحاد مردم بر همگان به خوبی آشکار و نمایان است.

وی همچنین اظهار داشت: نظرات تخصصی و فنی پزشکان قانونی در به سرانجام رساندن پرونده‌های مهم از جمله پرونده‌های مربوط به قتل و نیز برخی از پرونده‌های مهم خانوادگی بسیار تاثیرگذار بوده است.

رییس شورای قضایی استان در ادامه ضمن قدردانی از خدمات ارزشمند دکتر پور عزیز مدیر کل سابق پزشکی قانونی استان، انتصاب دکتر فرخی به عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان اردبیل را تبریک گفت.

ریییس کل دادگستری استان اعمال بیش از پیش نظرات تخصصی و فنی پزشکی قانونی در پرونده‌ها در سریع ترین زمان ممکن را موجب افزایش تحرک و پویایی دانست و اظهار داشت: نقش‌آفرینی اداره کل پزشکی قانونی در کمک به تعیین تکلیف پرونده‌های رسوبی در محاکم قضایی و نیز ارائه نظرات تخصصی در کمیسیون‌های پزشکی قانونی بسیار ارزشمند است.

وی پزشکی قانونی را خط مقدم مواجهه با پرونده‌های کیفری دانست و گفت: مسلماً سرعت، دقت و نحوه پاسخگویی این سازمان در ادامه روند تحقیقات بسیار تأثیر گذار و مهم است.

عتباتی پزشکی قانونی را در بین مجموعه تشکیلات قضایی، یکی از سازمان‌های مهم در کسب رضایتمندی مردم دانست که مسلماً ارائه خدمات صادقانه و بی‌منت به مردم در این سازمان و اعتماد سازی مردم به آن بسیار ارزشمند است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل همچنین خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان همواره در کنار سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان از اقدامات و عملکردهای قانونی آن به منظور ارتقای اهداف سازمانی حمایت‌های لازم را انجام می دهد.

در پایان این مراسم فرخی مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان برنامه‌های آتی خود در این اداره کل را ارائه و سپس دکتر پورعزیز نیز گزارشی از اقدامات و عملکرد پزشکی قانونی استان در دوران تصدی خود بیان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز