خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه بریتیش کلمبیا در گفت‌وگو با ایلنا:

بایدن احیای برجام را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است/ توافق تهران _ پکن و قدرت بیش‌تر چین برای آمریکا تهدید بزرگی است

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۸۰۲

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه بریتیش کلمبیا از قدرت بیش‌تر چین در اثر توافق با ایران به عنوان تهدیدی برای آمریکا نام برد.

هیو گوسترسون (Hugh Gusterson) استاد مردم‌شناسی و روابط بین‌‌الملل دانشگاه بریتیش کلمبیا است.

حوزه تخصصی وی روابط بین‌الملل، امنیت بین‌المللی و سلاح هسته‌ای است. وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان نظرات خود در خصوص تنش‌های میان ایران و آمریکا پرداخت.

برای آمریکا قدرت بیش‌تر چین تهدید بزرگی است 

اتحاد چین با دشمنان آمریکا موجب نگرانی واشنگتن شده است

هیو گوسترسون در ابتدا در مورد توافق ایران و چین گفت: اکنون در شرایط فعلی برای آمریکا قدرتمند شدن بیشتر چین نگرانی مهمی است و تهدیدی جدی محسوب می‌شود، در واقع چین یکی از مهمترین نگرانی‌های سیاست خارجی ایالات متحده است. اتحاد چین با دشمنان آمریکا یعنی کشورهایی که آمریکا در تلاش برای نابودی آن‌هاست مانند ایران نگرانی مهم آمریکا محسوب می‌شود. 

وی هم چنین در ادامه در مورد فشار بر ایران و ونزوئلا گفت: آمریکا از اعمال فشار به دنبال تعییر نظام در ایران و ونزوئلا است. 

وی خاطرنشان کرد: آمریکا تصور می‌کند در این صورت می‌تواند به هدف خود برسد اما چیزی که مشخص است این است که گاهی چیزی که تصور می‌شود موفقیت است، شکست می‌شود.

تحریم‌ها مقابله با کرونا را در ایران سخت کرده است 

وی در ادامه با اشاره به تاثیر تحریم‌ها در شیوع گسترده کرونا در ایران گفت: این تحریم‌ها مقابله با کرونا را در ایران سخت کرده است، در واقع هر مانعی که بین عموم مردم و منابع سلامت جمعی فاصله ایجاد کند، باعث قدرت بیشتر بیماری و شیوع گسترده کرونا ویروس می‌شود. اکنون تحریم‌ها این عامل در ایران بوده است. 

بایدن به برجام باز می‌گردد 

استاد روابط بین‌‌الملل دانشگاه بریتیش کلمیبیا در ادامه تاکید کرد: در صورت پیروزی بایدن احتمال احیای برجام و بازگشت به برجام وجود دارد. 

وی افزود: بایدن تاکنون از تمایل خود برای بازگشت به برجام صحبت کرده است من فکر می‌کنم او بازگشت به برجام را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز