خبرگزاری کار ایران

ظریف:

حامل پیامی درباره برجام به پوتین بودم

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۷۴۹

وزیر خارجه ایران درباره سفر خود به روسیه و دیدارش با رییس جمهور این کشور خاطرنشان کرد: در جریان مذاکره با آقای پوتین، پیام ویژه آقای رئیس‌جمهور در مورد وضعیت برجام و برخی از مسائل دوجانبه را به ایشان رساندم.

به گزارش ایلنا، "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران در تشریح نتایج سفر روز گذشته خود به مسکو گفت: در جریان این سفر در  مجموع  حدود ۴ ساعت و نیم مذاکره فشرده با مقامات روسیه از جمله رئیس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور داشتم.

 وی با بیان اینکه در این گفت‌وگوها در ارتباط با مسائل برجام، مسائل منطقه و همکاری‌های دوجانبه رایزنی و گفت‌وگو شد،  افزود: در جریان مذاکره با آقای پوتین، پیام ویژه آقای رئیس‌جمهور در مورد وضعیت برجام و برخی از مسائل دوجانبه را به ایشان رساندم.

وزیر امور خارجه در ادامه گفت‌وگو  با خبرگزاری صدا و سیما ادامه داد: در زمان آقای خاتمی توافقی ۱۰ ساله بین دو کشور ایران و روسیه امضا شده بود و دو کشور تصمیم گرفته بودند که در صورت رضایت از اجرای قرارداد  هر  ۵ سال یک بار این توافق را تمدید کنند، این قرارداد دو بار  تاکنون تمدید شده  و اسفند ماه مدت تمدید دوباره آن  به اتمام می رسد در همین چارچوب در جریان رایزنی که با مقامات روسیه داشتیم تصمیم گرفتیم که یک قرارداد راهبردی جامع و درازمدت بین دو کشور تدوین  می‌شود و در واقع  قرارداد مورد اشاره به روز  و برای تصویب به مجلس  دو  کشور ارائه شود .
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز