خبرگزاری کار ایران

محسنی اژه‌ای:

تمام ارکان نظام برای رفع مشکلات مردم قدم های بلندتری بردارند/ بازی با مسائل معیشتی و امنیتی در فضای مجازی قابل چشم‌پوشی نیست

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۷۲۵

معاون اول قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی کشور با متخلفانی که در مسائل مربوط به امنیت و مسایل معیشتی مردم در فضای مجازی تخلف می کنند برخورد می‌کند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای امروز در حاشیه آیین معرفی رییس کل دادگستری استان سمنان به خبرنگاران اظهار‌ کرد: اگر کسانی در فضای مجازی مرتکب جرمی سیاسی، امنیتی و اقتصادی شوند ، قوه قضاییه وظیفه قانونی دارد و ناگزیر وارد می شود و با کسانی که در فضای مجازی با مسایل مربوط به امنیت و معیشت مردم دچار تخلف شوند برخورد می کند.

وی تاکید کرد: باید از فناوری های نوین در جهت پیشرفت امور به نفع مردم استفاده شود، ولی امروز سوء استفاده هایی از طریق فضای مجازی در حال انجام است و حتی برخی اقدام های ضدامنیتی، ضداجتماعی و ضدفرهنگی در این فضا انجام می دهند.

معاون اول قوه قضاییه افزود: طبعا مساله اصلی فضای مجازی مربوط به شورای عالی فضای مجازی است که رییس آن رییس محترم جمهوری است که باید با اعضای این شورا تصمیمات جدی بگیرند.

وی امنیت را از مهمترین مولفه های کشور برشمرد و گفت: اگر کسانی در همراهی با دشمن خواسته یا ناخواسته امنیت مردم را برهم بزنند طبیعی است که اقدامشان غیرقابل چشم پوشی است.

اژه ای بیان کرد: قوه قضاییه و سیستم اطلاعاتی و امنیتی کسانی را که در فضای کنونی علیه منافع مردم عملیات روانی به نفع دشمن انجام می دهند شناسایی می کنند.

کمک قوه قضاییه به دولت برای رفع مشکلات کشور

معاون اول قوه قضاییه گفت: امروز تحت فشارها و تحریم های ظالمانه دشمنان برخی از مردم در مضیقه هستند و مشکلات جدی معیشیتی دارند، لازم است تمام ارکان نظام به ویژه دولت برای رفع مشکلات مردم قدم های بلندتری بردارد.

وی یادآور شد: برنامه قوه قضاییه کمک به دولت برای رفع مشکلات است.

برخورد با مسئولان متخلف و کم‌کار

اژه ای تاکید کرد: در دستگاه های مختلف اگر کم کاری و تخلف یا فسادی باشد با هر دو برخورد می شود.

وی یادآور شد: در رابطه با ترک فعل افراد یعنی مسوولانی که به وظایف قانونی خود در این شرایط عمل نمی کنند نیز برنامه ریزی شده تا در مرحله اول سازمان بازرسی کل کشور و در مرحله دوم دادستانی کل کشور تذکر دهند و سپس دادگستری وارد موضوع شود تا صدمه ای به مردم نرسد.

وی ادامه داد: قوه قضاییه برای کسانی که چوب لای چرخ می گذارند و هم برای کسانی که در انجام وظایف کم کاری دارند برنامه دارد.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: اگر کسی از فضای کنونی بخواهد سوء استفاده ای علیه مردم داشته باشد قوه قضاییه در برابر آن تخلف برخورد می کند.

راهکار قوه قضاییه و بانک مرکزی برای بازگشت ارز

وی بیان کرد: با بانک مرکزی برای بازگشت ارز از سوی کسانی که باید آن را برگردانند تا به چرخه اقتصادی و بانکی کشور وارد شود برنامه ریزی شده است.

معاون اول قوه قضاییه افزود:  کسانی که معوقات بانکی دارند و با توجه به تمکن اجازه بازگشت نمی دهند که به روند تولید در کشور بازگردد نیز مدنظر قوه قضاییه هستند.

وی درباره رویکرد قوه قضاییه درباره وکلا نیز افزود: مردم در مسایل حقوقی نیازمند آگاهی و مشاور حقوقی هستند، از سوی دیگر، مردم باید با هزینه کم به وکیل دسترسی داشته باشند.

وی گفت: اگر وکیل کم و دستمزد وکیل ها بالا باشد، دسترسی مردم مشکل می شود، قوه قضاییه تصمیم گرفت برای اینکه به مردم اجحاف نشود دسترسی به مردم به وکلا به ویژه دانش‌آموختگان رشته حقوق بیشتر شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز