خبرگزاری کار ایران

فروزنده در صحن مجلس:

نظارت پیشگیرانه باید جایگزین مچ‌گیری شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۶۳۳

داوطلب ریاست دیوان محاسبات، گفت: دیوان محاسبات باید متحول شود و نظارت‌های آن باید به نتیجه برسد. اکنون حجم زیادی از پرونده‌های بدون نتیجه در این دیوان وجود دارد که این مساله جدی‌ترین آسیب به این مجموعه است. بر این اساس نظارت دیوان محاسبات باید برخط باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، لطف الله فروزنده کاندیدای تصدی ریاست دیوان محاسبات کشور در صحن علنی امروز چهارشنبه اول مرداد ماه مجلس، در تشریح برنامه های خود، گفت: دیوان محاسبات باید متحول شود و نظارت های آن باید به نتیجه برسد. اکنون حجم زیادی از پرونده های بدون نتیجه در این دیوان وجود دارد که این مساله جدی‌ترین آسیب به این مجموعه است. بر این اساس نظارت دیوان محاسبات باید برخط باشد.

وی ادامه داد: نظارت دیوان باید رویکرد پیشگیرانه داشته باشند و این رویکرد باید جایگزین مچ‌گیری شود.

فروزنده در ادامه به بیانات رهبری در دیدار با نمایندگان اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری مجلس یازدهم را یکی از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجالس تاریخ جمهوری اسلامی عنوان کردند، لذا من نیز باید بگویم که مردم به این مجلس بسیار امیدوار است و این مجلس با روحیه انقلابی می تواند منشا تحول شود.

وی افزود: مجلس یازدهم به مردم وعده نجات اقتصادی داد و با این وعده روی کار آمد و در روزهای گذشته بسته اقتصاد مردمی را تدوین کرد اما برخی از اصول اساسی این بسته اقتصادی مربوط به اصلاح ساختار بودجه، نظارت برخط هزینه‌های بودجه و شفافیت است که همه این موارد به دیوان محاسبات مرتبط است.

این کاندیدای کرسی ریاست دیوان محسابات در ادامه اظهار داشت: اهمیت و نقش دیوان محاسبات برهمه روشن است و این مجموعه با کمک مجلس می‌تواند، منشاء تحول باشد.

وی با اشاره به سوابق خود، گفت: بنده بعد از ۷ سال مجدد توفیق یافتم در مجلس حضور یابم و باید بگویم رشته تحصیلی بنده در حوزه دکترای مدیریت است و در زمینه استراتژی کار کرده‌ام. در دفاع مقدس چهار سال حضور داشتم و افتخار جانبازی را دارم. ۵ سال رئیس دانشگاه و همچنین قائم مقام مرکز پژوهش های مجلس بودم و در دولت هم حضور داشتم.

فروزنده با بیان اینکه نظارت باید لحظه‌ای باشد و نظارت پس از اجرا اثر ندارد، افزود: گسترش و تقویت نظارت یکی از مهمترین برنامه های بنده است و دیوان محاسبات باید سازوکار نظارت به هنگام را برای همه نمایندگان فراهم کند.

این نامزد تصدی ریاست دیوان محاسبات در ادامه گفت: کارآمدی دیوان محاسبات در گرو اعتماد نمایندگان است و قطعاً ما از نظر همه نمایندگان مجلس در دیوان محاسبات استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: ارتقاء سطح و شیوه ارتباط نمایندگان با دیوان محاسبات و فعال کردن امور استان ها در دیوان محاسبات برنامه دیگری است که پیگیری خواهد شد.

فروزنده در ادامه اظهار داشت: شفافیت در دیوان محاسبات از مهمترین برنامه هایی است که پیگیری خواهیم کرد و گزارش های مستند و علمی  و با استفاده از راه اندازی سامانه های جامع تقدیم مجلس می شود چرا که معتقدیم نظارت باید پیشگیرانه باشد نه اینکه به صورت تفریغ بودجه باشد و نتوان کاری انجام داد.

نامزد تصدی ریاست دیوان محاسبات بیان کرد: هوشمند سازی، مردمی سازی، شفاف سازی و کارآمد سازی در دستور کار دیوان محاسبات خواهد بود و ما با روحیه جهادی و ایثارگری کار خواهیم کرد تا شرمنده شهدایی چون حاج قاسم سلیمانی نباشیم و دیدگاه آنان را در تمام دستگاه های اجرایی از جمله دیوان محاسبات به کار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز