خبرگزاری کار ایران

مولوی در نطق میان دستور:

سهم آبادان از درآمد نفتی شفاف نیست/ َاز رییس قوه قضاییه انتظار ورود به مسائل خوزستان را داریم

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۵۹۱

نماینده آبادان در مجلس خواستار شفاف‌سازی سهم آبادان از ارزش افزوده ۳ درصد نفت، آلایندگی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمحمد مولوی در جلسه علنی صبح امروز(چهارشنبه، اول مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در شرایط خاص بین المللی است و ضرورت ایجاب می کند که ارکان نظام تمام وقت خود را صرف خدمت رسانی به مردم کنند، گفت: این امر با روحیه جهادی و انقلابی میسر خواهد بود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خطاب به دولت و مجلس اظهار داشت: مقام معظم رهبری درباره خوزستان فرمودند «خوستان قلب تپنده ایران بزرگ است» و امام راحل(ره) نیز فرموده اند «خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد» اما افسوس این قلب تپنده دیگر توان تپیدن ندارد و ما کوتاه نمی آییم.

وی ادامه داد: وقتی تقدیر الهی مسیر سرچشمه کوهرنگ را به سمت چهارمحال بختیاری و خوزستان سرازیر کرده چرا وزیر نیرو مصرانه و لوله بر دوش، در سینه کش کوه ها به دنبال تونل انتقال است؛ گویا کمر بسته اید تا قامت خوزستان، چهارمحال بختیاری و لرستان را بشکنید اما هیهات! تا به کی از نجابت، قناعت و صداقت خوزستانی ها سوءاستفاده شود؛ آیا این همه نامهربانی شایسته خوزستانی است؟

مولوی در ادامه با بیان اینکه خوزستان کوچک نیست اما گرفتار کوچک ها شده است، عنوان کرد: تا این افراد مدیر هستند، ریزگردها مهمان خوزستانی ها هستند؛ برای توسعه خوزستان، ارزان فروشی ممنوع، بی تعهدی ممنوع، بی تدبیری ممنوع.

این نماینده مردم از استان خوزستان در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به حوزه انتخابیه خود بیان داشت: آبادان با همه ظرفیت های خود نگرانی های عمیق دارد که شنیدن آن اشک هر انسان شرافتمندی را جاری می سازد؛ آبادان خار در گلو، نظاره گر به یغما رفتن نعمت ها و ثروت هایی است که هیچگاه آثار آن در سفره توسعه اش دیده نشده؛ آبادانی که طلایه دار ایثار است هم اینک زخم ها را بر پیکر خود احساس می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه آبادان در حالی محروم و مظلوم است که سوخته شدن آن را دیدند اما زبان عدالت برای نجات آن نگشودند، اظهار داشت: چرا سهم آبادان از ارزش افزوده ۳ درصد نفت، آلایندگی و سایر درآمدها شفاف نیست، چرا آبادان باید سال ها گرفتار بیماری مدیریت باشد که مصداق بارز از ناکارآمدی است.

مولوی در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: آیا خبر از معیشت مردم، وضعیت بازار و سفره های خالی دارید؟ در انتهای راه خود هستید پس به عملکرد خود نگاهی بیاندازید و خود قضاوت کنید. منطقه آزاد اروند که قرار بود بارقه امید باشد، تبدیل به منجلاب فساد در ابعاد مختلف شده است؛ از سکه های اهدایی در شبکه ملی گرفته تا تحقیق و تفحص گم شده در راهروهای مجلس و مدیران فرتوت و متهمی که با قرار وثیقه های میلیاردی همچنان سکاندار این قطار فساد هستند؛ جای تأسف دارد که منطقه آزاد اروند جولانگاه اختاپوس هایی در سطوح کشوری، استانی و شهرستانی است که رهایی از این حفره عظیم، نیاز به شکست حصر دیگری دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه خطاب به دولت و مجلس ابراز داشت: اجرای اصل ۴۸ و بند ۹ اصل سوم قانون اساسی از مطالبات به حق خوزستانی ها است که در تولید ناخالص ملی رتبه دوم کشور را دارد، با ارتقای ظرفیت بنادر و تمرکز بر گمرکات و حذف گمرکات غیرضروری به تجارت کشور رونق بخشیده و امید را به مرزنشینان تقدیم کنیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید کارون، اروندرود و بهمنشیر را لایروبی کنیم و اعتبار تجاری، صیادی، کشاورزی و گردشگری آن را باز گردانیم، عنوان کرد: همچنین با اعطای امتیازات خاص و تسهیلات ویژه به مرزنشینان به عنوان مرزبانان واقعی به امنیت کشور قوت ببخشیم و احیای تمام ظرفیت پالایشگاه آبادان و فعال کردن روند احداث پالایشگاه دوم که از مطالبات به حق آبادان است را در دستور کار قرار دهیم.

مولوی در ادامه آزاد و تجاری بودن منطقه را با نظامی بودن آن نوعی ناسازگاری مدیریتی دانست و افزود: انتظار داریم ساختار یکپارچه ای با حاکمیت منطقه آزاد اروند به منظور انسجام در شهرستان ایجاد شود و احداث و تکمیل راه های مواصلاتی آبادان به اروندکنار و برخی مناطق حوزه انتخابیه موسوم به جاده های مرگ که روزانه خانواده های آبادانی را داغدار می کند مطالبه فوری مردم آبادان است.

وی افزود: زیرساخت های عمرانی آبادان، آب و فاضلاب، مبلمان شهری، امکانات آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و رفاهی شایسته این شهر نبوده و باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد همچنین صنعت نفت آبادان فقط یک تیم ورزشی نبوده که با بخشنامه بیاید و برود بلکه این صنعت با زندگی آبادانی ها عجین شده و حمایت از تیم محبوب صنعت نفت آبادان یک مسئولیت اجتماعی در حوزه وزارت نفت است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مردم نجیب خوزستان به ویژه آبادان و خرمشهر از ریاست قوه قضاییه انتظار دارند به مسائل خوزستان به خصوص منطقه آزاد اروند ورود کرده و با قاطعیت دست فاسدان را قطع کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز