خبرگزاری کار ایران

ایمانی در گفت‌وگو با ایلنا:

هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درخصوص برخی اظهارنظرها ورود کند/ حضور همزمان تندروها و تازه‌کارها مدیریت مجلس را برای قالیباف سخت کرده است

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۴۶۵

یک تحلیلگر سیاسی اصولگرا گفت: حضور همزمان تندروها و تازه‌کارها در مجلس یازدهم مشکلاتی را در مسیر اداره مجلس به وجود می‌آورد و این مشکلات هم برای رئیس مجلس، هم برای هیئت رئیسه و هم برای کل نمایندگان است.

ناصر ایمانی تحلیل‌گر سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص تندروی برخی نمایندگان در برخورد با وزرای دولت و همچنین بازتاب این رفتارها در سطح جامعه، گفت: ما در مجلس با دو پدیده مواجه هستیم که هر کدام از آن‌ها جداگانه دارای اهمیت است، پدیده اول افرادی هستند که مواضع تند دارند و پرخاشگرانه به مسائل مختلف جامعه نگاه و برخورد می‌کنند که البته این طیف‌ها در مجالس قبلی هم حضور داشتند و جدید نیستند. همواره در دوره‌های قبل مجلس هم افراد تندی حضور داشتند که با موضوعات به صورت رادیکال برخورد می‌کردند.

وی ادامه داد: این طیف در این مجلس هم به شکل دیگر و با افراد دیگری وجود دارند، البته شاید در این مجلس تعداد آن‌ها بیشتر و یا صدای آنها بلندتر یا کمتر باشد که این مساله هنوز قابل قضاوت نیست اما حضور دارند.

 برخی نمایندگان فکر می‌کنند باید درخصوص هر موضوعی به سرعت اظهارنظر کنند

ایمانی در ادامه از کم‌تجربه بودن برخی نمایندگان در مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: پدیده دومی که با آن موجه هستیم حضور افراد تازه‌کار و بدون سابقه در مجلس است. برخی نمایندگان در مجلس هستند که نخستین دوره حضور در مجلس را تجربه می‌کنند و تصور می‌کنند که به واسطه حضور در مجلس همه جوانب مختلف امور در اختیار آن‌ها است و باید درخصوص هر موضوعی به سرعت اظهار نظر کرده و موضع بگیرند، بدون اینکه در آن حوزه کار کارشناسی انجام داده باشند.

وی ادامه داد: این هم پدیده دومی است که هر دوی این پدیده‌ها که گفته شد مشکلاتی را در مسیر اداره مجلس به وجود می‌آورند و این مشکلات هم برای رئیس مجلس، هم برای هیئت رئیسه و هم برای کل نمایندگان است.

حضور همزمان تندروها و تازه‌کارها مدیریت مجلس را برای قالیباف سخت کرده است

این تحلیلگر اصولگرا در ادامه ابراز داشت: در نتیجه‌ این عامل، کار اداره مجلس برای آقای قالیباف سخت‌تر می‌شود؛ چرا که او نیز نخستین بار است که در مجلس حضور پیدا کرده و رئیس مجلس هم شده است، لذا تجربه کمتری در خصوص نحوه مواجهه با این افراد و طیف دارد، به صورتی که هم شأن نمایندگی آن‌ها حفظ شود و هم مجلس از ریل خود خارج نشود.

وی در ادامه به بیانات رهبری در دیدار هفته گذشته با نمایندگان اشاره کرد و گفت: دستوراتی که رهبری هفته گذشته به مجلس دادند اگر نمایندگان به آن توجه کنند، مقدار زیادی راهگشا است. ایشان فرمودند که نمایندگان از جو زدگی و طرح مطالب غیرکارشناسی خودداری کنند. اما به هر حال کار برای آقای قالیباف سخت است.

سایر نمایندگان باید این گروه تندرو یا کم سابقه را قانع کنند که از اتهام‌زنی به مسئولان خودداری کنند

ایمانی همچنین ابراز داشت: من تصور می‌کنم در این شرایط بهترین کاری که می‌توان در این زمینه انجام داد، مواجه کردن باقی نمایندگان با این افراد است. اگرچه تاحدودی رییس و هیات رییسه مجلس بتوانند این افراد را مدیریت و کنترل کنند اما وزن اصلی موضوع به اعتقاد من باید توسط سایر نمایندگان مدیریت شود که این افراد را کنترل کرده و با آن‌ها صحبت کنند و آن‌ها را قانع کنند که از طرح برخی مسائل و اتهام‌هایی که نسبت به برخی مسئولان مطرح می‌شود، خودداری کنند.

برخی حرف‌ها و مواضع باعث تشویش افکار مردم می‌شود

این تحلیلگر سیاسی اصولگرا در خصوص بازتاب‌های این نوع رفتارها در سطح جامعه نیز گفت: مردم امکان اینکه بخواهند همه مواضع نمایندگان را از نزدیک و با آمار، اطلاعات و نظرات کارشناسی تحلیل و بررسی کنند را ندارند لذا برخی حرف‌ها و مواضع باعث تشویش افکار مردم می‌شود و با توجه به اینکه مردم نمی‌دانند این حرف‌ها درست است یا غلط، نمی‌دانند که چگونه تصمیم و موضع بگیرند.

وی ادامه داد: برای مثال بعضاً یک حرفی توسط یک فرد گفته می‌شود مانند حرفی که چند روز قبل یکی از نمایندگان در خصوص مساله واگذاری جلسه جزیره کیش مطرح کرد که البته بعداً تکذیب هم کرد اما این تکذیب تاثیر چندانی نداشت، خب مطرح شدن چنین حرف‌هایی ذهن مردم را مشوش می‌کند و آثار سویی در جامعه دارد.

هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درخصوص برخی اظهارنظرها ورود کند

ایمانی در پایان با اشاره بر لزوم ورود هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در برخی موارد، تصریح کرد: من معتقدم باید با این طیف از نمایندگان بسیار صحبت کرد تا از ایراد سخنانی که آثار منفی در جامعه دارد پرهیز کنند و در مواردی هم که لازم شد، هیاتی که به عنوان نظارت بر رفتار نمایندگان وجود دارد باید با این افراد برخورد کند تا آن‌ها با آثار حرف‌های این‌‌چنینی مواجه شوند و بر اظهارنظرهای خود کنترل بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز