خبرگزاری کار ایران

محسنی‌بند‌پی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

برگزاری جلسه کمیسیون بهداشت با نمکی در خصوص تعیین تکلیف کنکور/ کرونا روزانه به اندازه یک هواپیمای مسافربری از ما قربانی می‌گیرد/ حضور ۳ نفر از اعضای کمیسیون بهداشت در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۹۵۱

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: کرونا امروز پیچیده شده است و روزانه به اندازه یک هواپیمای مسافربری جان افراد را می‌گیرد برای همین هم آگاهی مردم باید بالا برود.

محمدعلی محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره افزایش مجدد شیوع  بیماری کرونا در کشور گفت: امروز در کشور شاهد بازگشت پیک کرونا هستیم و مشاهده می‌کنیم آمار جان باختگان این روزها ۳ رقمی شده‌؛ یعنی تقریبا روزانه به اندازه مسافران یک هواپیمای مسافربری انسان به رحمت خدا می‌رود و به خاطر کرونا فوت می‌کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر ما به تصادف یک اتوبوس ۴۰ نفره  حساس می‌شویم و برای آن سر وصدا راه می‌اندازیم، از مسئولان می‌خواهیم که مراقبت‌های خاصی را در مورد کرونا هم داشته باشند.

وی با بیان اینکه کرونا امروز با پیچیدگی‌های بیشتری آمده است، اظهار داشت: در گذشته افراد میانسال و بعضاً کسانی که بیماری زمینه‌ای داشتند درگیر این بیماری می‌شدند اما در دوره دوم مشاهده می‌کنیم کودکان، نوجوانان و همه اقشار مختلف مبتلا می‌شوند که این زنگ خطری برای سلامت جامعه است.

نماینده نوشهر و چالوس ادامه داد: کمیسیون بهداشت و درمان بحث بسیار خوبی برای این موضوع در جلسه روز یکشنبه گذاشت و به صورت جدی به این بیماری پرداخت، امروز هم در کمیسیون میزبان وزیر بهداشت و درمان خواهیم بود تا ابعاد بیشتر این قضیه شکافته شود و درباره کنکور هم با ایشان قطعا صحبت خواهیم کرد .

وی با اشاره به اینکه، امروز فشار بسیاری روی کادر درمان است، عنوان کرد: موضوع کرونا در کشور جدال بین سلامت و اقتصاد است اگر به نفع اقتصاد کنار برویم و همه را آزاد بگذاریم، سلامت مردم تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. اگر به نفع سلامت مردم کنار برویم اقتصاد مردم آسیب می‌بیند بنابراین ناگزیر هستیم به صورت منطقه‌ای در برخورد با این بیماری رفتار کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آگاهی مردم باید بالا برود، آنان مرتباً باید از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی در معرض آموزش قرار بگیرند تا از این طریق دانسته‌هایشان افزایش یاید.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان  مجلس شورای با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌ها باید برای فراهم کردن ماسک رایگان اقدام کنند، اظهار داشت: بخش عمده بودجه مبارزه با کرونا باید به پیش‌گیری از این بیماری اختصاص داده شود. همچنین بخش عمده‌ای از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی باید به سلامت کارمندان داده شود.

وی افزود: پیشگیری باید مبتنی بر جامعه باشد و وزارت بهداشت وارد جامعه شود نه اینکه در بیمارستان‌ها مستقر شوند و بیماران مراجعه‌کننده را جمع و جور کنند.

بندپی درباره تصمیم کمیسیون بهداشت درخصوص حضور اعضایش در جلسات ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: بنا بر تصمیم کمیسیون قرار شد ۲ الی ۳ نفر از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان در ستاد ملی مبارزه با کرونا حضور پیدا کنند.

وی درباره تصمیم مجلس درخصوص برگزاری کنکور و اعتراضاتی که این روزها پیرامونش شکل گرفته است، گفت: کنکور یک اتفاق ملی است، بسیاری از افراد یکسال در منزل می‌نشینند و مطالعه می‌کنند، ممکن است با یکسری اقدامات آسیب‌های زیادی به جوان‌هایی که یکسال پشت درهای بسته نشستند و درس خواندند، وارد شود.

بندپی ادامه داد: معتقدم اگر وزارت آموزش و پرورش بتوانند از ظرفیت همه دستگاه‌ها و مراکز آموزشی استفاده کند، می‌‌توانیم کنکور را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بدون اینکه کسی آسیب ببیند، برگزار کنیم و قطعا در جلسه امروز کمیسیون هم در این مورد بحث خواهیم کرد.

وی با اشاره به این‌که دواطلبان خواهان لغو کنکور نیستند، عنوان کرد: تعداد بسیار محدودی از آنان پیام‌های مکرری با شماره‌هایی که مشخص است برای دوستان ارسال می‌کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان افزود: معتقدم برای کنکور باید یک تصمیم کشوری بگیریم که همه را شامل شود نه تعدادی از دواطلبان، حول یک میلیون جوان پشت کنکوری داریم که اگر ۱۰ درصدشان ناراضی باشند می‌شود ۱۰۰ هزار نفر و این تعداد به ۲۹۰ نفر نماینده پیام می‌دهند و جور دیگری جلوه می‌کنند.

وی بیان کرد: تنها راه مبارزه با کرونا حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شستن دست‌هاست که اگر ۲ الی ۳ روز در کشور با نظارت دستگاه‌های ذی ربط این کار را انجام دهیم بدون این‌که مشکلی برای جوانان پیش بیاید، می‌توانیم آزمون‌ها را برگزار کنیم.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: در مقابل هم ما پیام‌های بسیاری از دواطلبان داریم که می‌گویند یکسال است که درس خوانده‌ایم کنکور را به تعویق نیندازید، اینجا این عقب افتادگی باعث ضربه روحی می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که دواطلبان مطرح می‌کنند اگر کنکور برگزار شود چه ضمانتی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد، آیا نظارتی صورت خواهد گرفت، گفت: باید از ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور استفاده کنیم تا بدون مشکل و با حفظ پروتکل‌های بهداشتی این آزمون‌ها برگزار شود‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز