خبرگزاری کار ایران

قاضی‌زاده هاشمی مطرح کرد؛

تاکید بر نگاه انبساطی‌تر شورای نگهبان در بررسی طرح‌های اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۷۷۲

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بر نگاه انبساطی‌تر شورای نگهبان در بررسی طرح‌های معیشتی و اقتصادی ارائه شده از سوی مجلس تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، سیدامیر حسین قاضی زاده هاشمی پس از دیدار اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با دبیر و حقوق دانان شورای نگهبان در جمع خبرنگاران، گفت: در این دوره از مجلس شورای اسلامی، نگاه ما به اثربخشی بیشتری مصوبات است به همین علت نوع رویکرد دوستان ما این است که چه ترتیبی اتخاذ کنیم که رفت و برگشت مصوبات میان مجلس و شورای نگهبان کاهش یابد.

وی افزود: بر همین اساس بخشی از شورای نگهبان در کنار مجلس حضور خواهند یافت و حضور پررنگ‌تر مرکز پژوهش‌های این شورا، این هدف را به ثمر خواهد نشاند.

نائیب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بخش دیگری از رویکرد مجلس جدید را صیانت از نمایندگان دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «شما خوبید، اما باید خوب بمانید» بر این اساس باید همکاری مشترک مجلس و شورا نگهبان شکل بگیرد،تا شاهد اتفاقات نادرست برای نمایندگان این دوره نباشیم و در این چارچوب هم گفتگو‌های خوبی داشتیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: در جلسه امروز با دبیر و حقوق دانان شورای نگهبان درباره اوضاع کشور و وضع معیشتی مردم گفتگو و مقرر شد این شورا نگاه انبساطی تری مد نظر داشته باشد، تا مجلس بتواند بخشی از طرح‌های معیشتی و اقتصادی که برای مردم تصویب می‌کند به نتیجه برساند، چون بعضاً با همکاری دولت مواجه نیست و الزاماً باید مجلس در این موارد تصمیم بگیرد.

وی جلسه امروز هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با دبیر و حقوق دانان شورای نگهبان را جلسه بسیار خوب و سازنده دانست و با قدردانی از زحمات سخنگوی این شورا، افزود: مقرر شد از این پس جلسات به شکل موضوعی و کارشناسی با یکی از اعضای شورا یا جمع آنان با دستور کار موضوعات خاص ادامه داشته باشد، تا بتوانیم موضوعات مهم مانند اصلاح قانون انتخابات را به ثمر برسانیم.

نائیب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز همچنین درباره کارکرد شورا‌ها و موضوع نظارت بر رفتار نمایندگان و نیز موضوعات متعدد و بسیار مهم دیگر گفتگو شد.

قاضی زاده هاشمی، نظر تفسیری شورای نگهبان را در شکل گیری قوانین بسیار مهم دانست و تاکید کرد: باید بدانیم وقتی قانون انتخابات اعم از ریاست جمهوری و مجلس را می‌خواهیم اصلاح کنیم حدود چارچوبی که می‌توانیم که در آن مانور دهیم، چقدر است که تبعاً لازمه اش آن است که از قبل گفت و گوی‌های ما با شورای نگهبان آغاز شود.

وی افزود: این گونه ما می‌توانیم در همان قالب و چارچوب اصلاحات را بنویسیم، ولی تبعاً وظیفه همه ما پیاده کردن سیاست‌های کلی نظام و رهبر معظم انقلاب است که این موضوع را نیز باید به رویه تبدیل کنیم.

نائیب رئیس اول مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به پرسشی در باره تصویب و اصلاح قوانین لازم برای صیانت از سلامت و صلاحیت نمایندگان مجلس در طول دوره چهار ساله نمایندگی آنان، تاکید کرد: اصلاح قانون در این دوره چه درباره تداوم موضوع صلاحیت و چه صیانت از نمایندگان قطعی و حتمی است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: پیشنهاد‌هایی در این باره مطرح شده که البته خام بود و باید کارگروهی مشترک متشکل از اعضای کمیسیون شورا‌های مجلس و شورای نگهبان تشکیل شود.

وی اضافه کرد: در این کارگروه ابتدا باید به یک الگوی مشترک در این باره برسیم و بعد آن را به قانون تبدیل کنیم؛ این موضوع به کار مفصلی نیاز دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز