خبرگزاری کار ایران

درخواست سازمان ملی استاندارد برای عضویت در شورای عالی انرژی

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۶۶۰

با توجه به نقش سازمان ملی استاندارد در حوزه انرژی، درخواست عضویت این سازمان در شورای عالی انرژی برای سیر مراحل بررسی و تصویب به کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت ارائه شده است.

به گزارش ایلنا، سازمان ملی استاندارد ایران از جمله متولیان امر اجرای انرژی در کشور به شمار می رود که برخی از مفاد قانون اصلاح الگوی مصرف توسط این سازمان نظارت و اجرا می شود. در همین راستا نیز در سال ۱۳۹۱ دفتری با عنوان دفتر نظارت بر اجرای استاندارد معیارهای مصرف انرژی و محیط زیست تأسیس شد.

در حال حاضر ۵۰ استاندارد تعیین معیار مصرف انرژی و دستورالعمل برچسب انرژی تجهیزات انرژی بر مانند انواع یخچال و فریزر، کولر، بخاری گازسوز، موتورسیکلت، اتومبیل سواری و ... تدوین شده و تولیدکنندگان اینگونه کالاها برای آگاه نمودن خریداران از وضعیت مصرف انرژی، ملزم به نصب برچسب انرژی بر روی کالای خود هستند.

هم چنین، در حوزه های فرآیندهای انرژی بر نظیر تولید سیمان، آهک، فرآورده های لبنی، پالایشگاه ها و نیروگاه ها و ... ۳۹ استاندارد تدوین شده که توسط سازمان استاندارد با همکاری شرکت های بازرسی اجرا می شود و معیاری برای اخذ جریمه یا تشویق واحدهای تولیدی توسط وزارت خانه نفت و نیرو قلمداد می شود.

در حال حاضر با توجه به موارد فوق و نقش سازمان ملی استاندارد در حوزه انرژی و  نظر به اینکه شورای عالی انرژی به استناد قانون اصلاح مواد (۲) و (۴) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی و مصوبه مجلس ششم شورای اسلامی تشکیل شده، این سازمان درخواست عضویت خود در شورای عالی انرژی را جهت سیر مراحل تصمیم گیری به هیئت دولت ارائه نموده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز